2012. január 18.

Rend a lelke mindennek...


Csak pár hónapja költöztem ugyan, de nálam ennyi idő alatt is szinte kaotikussá tud válni a helyzet a szekrényben. Nem vagyok rendetlen, rendszeresen el szoktam pakolni magam (és mások) :D után, de valahogy úgy vagyok vele, hogy becsukom a szekrényajtót, így senki nem látja, mi van bent (még én sem)... Na, ebből lett most elegem és rendet vágtam!
A ruhaneműim nagy részét és még pár holmit az előszobámban található, nagy gardróbszekrényben tárolom. Ennek van akasztós része is, de valahogy az nem a szívem csücske, inkább polc-párti vagyok. :)

Mivel az előtérben ilyenkor, télen elég hideg van és én utálok hideg ruhákat magamra venni, ezért a szobában található fiókos komódban kaptak helyet azok a cuccok, amelyek közvetlenül érintkeznek a bőrömmel. :DDD Ezek azok, amelyeket öltözéskor leggyakrabban és elsősorban használok:
  • fehérnemű, harisnyák, derékmelegítők
  • rövid- és hosszú ujjú pólók
  • kedvenc nacik
  • leggingsek
  • miniszoknyák

Ikea Hemnes piros fiókos szekrény
A kinti szekrény akasztós részében vannak:
  • farmerkabátok
  • kosztümök, blézerek
  • átmeneti kabátok
  • kabátként használatos mellények
  • esőkabát
  • épp nem használt téli kabátok (szövet és sportos "játszós" dzseki) :D
  • hosszú kardigánok
  • blúzok, ingek
  • varrógép :)
A polcokon összehajtogatva:
  • törölközők
  • ágynemű
  • konyharuhák
  • ruhák sportoláshoz (külön szekciót képeznek és nem is kicsit) :D
  • tréningruhák, polár pulcsik házi használatra
  • "ócska" melegítők (pl. takarításhoz, főzéshez, amiket nem sajnálok)
  • szövet és kordnadrágok (magamtól mostanában sosem veszem fel egyiket sem)
  • övek
  • nyári nacik, sortok és ruhák
  • pulóverek, kardigánok
  • nyári és átmeneti cipők
  • hátizsák, laptop válltáska, kézitáskák
Muszáj volt kicsit rendszereznem a dolgokat, mert bár hatalmas a szekrény, már így sem fértem el. :) A pulcsikat színek szerint rendeztem, így jobban átlátom a "kínálatot". A ritkábban használt, "nemszeretem" felsőket és a nyáriasabb darabokat hátrébb helyeztem a polcon, azokhoz úgyis ritkán nyúlok.Megjegyzem, én rühellem, ha egy ruhásszekrény polcai túl mélyek, mert így két sorban férnek el a ruhák, de a hátsó sort soha nem látod... :S

A cipőket korábban csak úgy, natúr rakosgattam be a szekrény aljába, de hamar rájöttem, hogy jobb, ha megőrzöm a dobozaikat és abban tárolom őket. A dobozban nem nyomódnak meg és sokkal több pár fér el így.

A magasszárú bőrcsizmámhoz nemrég vettem egy csizma sámfát, mert féltem, hogy megtörik a bőr, ha anélkül, állítva tárolom. Jobb híján persze használhattam volna egy-egy üres ásványvizes palackot is. :) Persze ez csak később jutott eszembe.

Vállfán vagy hajtogatva?

A pólókat, pulcsikat, kötött holmikat én nem szeretem fogason tárolni, némelyik ki is nyúlna szerintem úgy. Általában nincsenek túl kényes, gyűrődős dolgaim, így ha normálisan hajtogatva teszem el őket, nem lesz semmi bajuk. A hosszú kardigánokat persze vállfára akasztom, de csak azért, mert nehezen tudom összehajtani őket. :D

És ha már hajtogatás, nézzétek meg két kedvencemet, nagyon komoly! :DDD



Vasalás

Az élére vasalt és egyéb szövetnadrágok is vállfát igényelnének, de olyan ritkán hordom őket, hogy jók azok összehajtva is. :) Hasonló a helyzet az ingekkel, blúzokkal. Nem sok ilyenem van ugyan, de ezeket is feleslegesen tárolom akasztva, hiszen ahogy kiveszem őket a szekrényből, már gyűröttek. Ezért mosás után úgy, ahogy vannak, gyűrötten simán beakasztom őket a szekrénybe, vasalni közvetlenül az előtt szoktam, hogy felvenném őket.

Ja és ágyneműt sose vasalok! :) Lepedőt se... Szépen elsimítgatom teregetéskor, aztán ha megszáradt, összehajtom és megy a szekrénybe. Ha felhúzom és egyszer ráfekszem, már gyűrött... Akkor minek strapáljam magam? :) Anyum régen minden ágyneműt vasalt, de egy ideje meggyőztem Őt is a fenti elmélet igazáról és azóta mindig elmondja, milyen őrült volt korábban, hogy vasalgatott órákon át feleslegesen... :D

Amire szükség lenne...

Egy rekeszes tároló az Ikeából, ebben átlátható módon kapnának helyet az övek, sálak, sapkák, amelyek most csak úgy, "ömlesztve" vannak.
Ikea Skubb rekeszes tároló
A komód fiókjaiba pedig jó lenne pár textil kosár, hogy szeparáltan tudjam tárolni a fehérneműket. Fontos lenne, hogy ne fonott legyen, mert az szépen ki tudja húzni a ruhaneműből a szálakat (ez főleg harisnyánál klassz...), és hogy négyzetes alakja legyen. A kör formájúak nem használják ki elég jól a rendelkezésre álló teret a fiókon belül. És persze klassz lenne, ha mondjuk elég nagy lenne egy-egy kosár, hogy beleférjen minden. :) Ilyet jó áron, jó méretben és megfelelő anyagból még sehol nem láttam sajna. Ha van ötletetek, várom! :)

a nagyobb kosár már egész jó, a kisebbeket szerintem nem használnám ki

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése