2012. január 20.

Cipők tavaszra


Ugyan még kell a télikabát és a csizma, de nemsokára itt a tavasz. Nézzük, milyen cipőkre lesz szükségünk a következő évszakban!

A félreértések elkerülése végett: nem a 2012-es tavaszi trendekről szeretnék beszámolni, ezt nyilván megteszik/megtették helyettem cipőmániás blogger társaim :), én most csak a legszükségesebb alap darabokat szeretném összegyűjteni.

Bokacipő, bokacsizma, bakancs
A téli kollekcióból könnyedén átmenthetünk néhány darabot tavaszra is. Ilyen pl. a béleletlen bokacsizma és a bakancs. Esős, hűvösebb tavaszi napokon, pl. egy színes, mintás harisnyával (vigyázat, csak jó alakú lábakhoz ajánlott!!!) szuper csinos lehet.




(Fél)cipő, pántos körömcipő
Ez egy meglehetősen sokféle darabot magába foglaló kategória... Ilyen cipőt használjuk általában a hétköznapokban, bevásárláskor és minden olyan esetben, ha sokat kell járkálnunk, ezért fontos, hogy a lábbeli hosszabb távon is kényelmes legyen.
Lehet pl. ún. oxford stílusú, fűzős verzió vagy egy nőiesebb, pántos fazon. Lehet teljesen lapos vagy kissé emelt sarkú, kinek hogy tetszik.
Színben célszerűen válasszunk valami univerzális színt, ami a legtöbb ruhánkhoz passzol majd.
Lehetőség szerint bőrből készült cipőt vegyünk, gondoljunk arra is, hogy a tavaszi esőkben mennyire örülni fogunk majd, ha nem ázik be!








Balerina
Már több szezonon óta a kedvencünk, várhatóan most sem lesz ez másként, hiszen praktikus, kényelmes és kb. hatezerféle változatban kapható.
Választhatunk belőle bátran egy erősebb színű (pl. piros, korall, királykék) vagy egy színes (pl. virágmintás, pöttyös) darabot is.
Én kerülöm a lakkhatású változatokat, szerintem nem is elegáns és nem is igényes... A csipke mintázat azonban - bár korábban nem kedveltem - most kifejezetten bejön!
Viszonylag kedvező árfekvésének köszönhetően akár több párat is beszerezhetünk belőle.
Én rövid szoknyához, sorthoz nem feltétlenül szeretem, mert szerintem "bot lábakat" csinál, de nadrághoz jó választás.




Klasszikus magassarkú
Praktikus, ha van belőle minimum egy pár igazán klasszikus stílusú (pl. nude vagy fekete) és egy kicsit extrémebb, alkalmi (pl. virágdíszes, strasszos, élénk színű vagy mintás...). Ha nem vagyunk a magas sarkakhoz szokva, érdemes az elsőt normál magasságú sarokkal venni, míg a másik nyugodtan lehet extra magas is. Egy-egy alkalmat már csak kibírunk benne! :)
Még mindig hódít a platform, de ha az nem a stílusunk, nyugodtan húzzunk hagyományos, laposabb talpú változatot.
Melegebb napokon már feltűnhet a peep toe is vagyis az a topán, amelyből épp kilátszanak a lábujjaink. Figyelem! Csúnya látvány a cipőből kikandikáló, elhanyagolt lábujj és köröm, ezért még a jó idő beköszönte előtt tegyük rendbe a lábainkat! :)








Utcai tornacipő
Iskolába vagy egy rohangálós napra tökéletes választás lehet. Az alapszíneken (fekete, fehér...) kívül ebből is létezik természetesen virágmintás, kockás, pöttyös, feliratos... Aki nem érzi magáénak ezeket a feltűnő színeket és mintákat, találhat natúr homokszínű vagy barna színben is megfelelőt.
Választhatjuk a magasabb szárú változatot is vagy ízlés szerint a simát. Leggingshez, farmerhez, laza szereléshez jó párosítás lehet.




Gumicsizma
Nem véletlenül maradt utoljára: nem a szívem csücske. Mégis említést érdemel, mert tudom, hogy vannak, akik rajonganak érte. Én mondjuk kizárólag több napos esőzés és árvíz esetén venném csak fel és akkor is a lehető legrövidebb időre. Tény, hogy nem ázik be, viszont nem is szellőzik, ezért egész napos programhoz szerintem nem kifejezetten egészséges viselet. :S
A magas(ított) sarkú változatokat végképp nem tudom elfogadni...
Ha már mindenképpen gumicsizma, akkor válasszunk valami ütős színt vagy igazán egyedi, jópofa mintázatot!



+Tippek
Ha nem szeretnénk lecserélni régi cipőnket, mégis szeretnénk feldobni egy kicsit, cseréljük a hagyományos cipőfűzőt egy helyes kis szalagra!




Ha új cipőt vásárolunk, válasszunk szalagból készült masnival díszített darabot, vagy meglévő cipőnket díszítsük egy szalagból kötött laza masnival! Igazán nőies és tavaszias hatást érhetünk el vele.




Személyes
A fenti felsorolásból gyakorlatilag nekem mindegyikre szükségem lenne. :D Nincs nagy választék nálam átmeneti cipőkből:
  • van egy kék kockás, magas szárú, vászon tornacipőm, 
  • egy utcai sportcipőm (barna velúrbőr) és
  • egy barna, pántos félcipőm.
Szeretnék majd egy balerinát, azt hiszem ez az a fazon, amit a legtöbbet használnék. De hogy milyen színben? Még nem tudom... Esetleg egy nude körömcipő is jó lenne, már régóta tervezem a beszerzését, de mostanában kezdem megszeretni az egybetalpúakat is. :)

Nektek milyen tavaszi cipőre fáj a fogatok?

4 megjegyzés:

Ó most érzem csak igazán hogy mennyire szeretem a tavaszt!Már nagyon várom! :)

Fanni, nekem is a tavasz a kedvenc évszakom! :)

Hol lehet ilyen fűzős félcipőt venni? :) Én igazából ilyen sima barnát szeretnék :) És ha lehet bőr legyen! Nekem nagyon bejön ez a stílus!! :D

Névtelen: Szerintem ilyen típusú cipőket bármelyik cipőboltban találsz, pl. Deichmannban is szokott lenni ilyesmi, bár mostanában nem voltam. Esetleg kínai cipőboltok? Ott rengeteg félét láttam korábban.

Megjegyzés küldése