2012. január 14.

Kozmetikusnál jártam

Tegnap munka után kényeztető kezelésen vettem részt. Bevallom, rég nem jártam már kozmetikusnál (értsd: több éve), pedig a bőröm igényelné a rendszeres táplálást, amit otthon az ember nem tud megadni neki.

A kezelésre szóló utalványt barátnőmtől kaptam karácsonyi ajándékba és rettentően örültem neki. Beszéltünk róla, hogy ideje lenne elmennem egy kozmetikushoz, de nem tudtam, hova és kihez...

A hölgy és a szalon is nagyon megnyerő volt számomra, nem az a túl puccos hely, de tiszta és kellemes volt. Az arc- és dekoltázs bőrének megtisztítása után ultrahanggal vitte be a hatóanyagokat a bőrömbe. Ezután pedig - halk zene kíséretében - ligetszépe olajjal felturbózott krémet masszírozott bele, ami igazán nagyon jó érzés volt. Nagyon jól esett a kezelés, el tudtam volna viselni ezt még órákon át! :)

Az egyetlen, ami kissé rosszul érintett - de még véletlenül se vettem személyeskedésnek -, hogy megérkezésem után, mikor a hölgy megnézte a bőröm állapotát, azt mondta, hogy finoman szólva is táplálásra szorul. Megkérdezte a koromat és utána elárulta, hogy többnek gondolt, pont a bőröm miatt. :S Sajna ez számomra nem meglepő, mivel sajnos az extra száraz bőr jóval hamarabb öregszik, mint az összes többi bőrtípus.

Ajánlotta, hogy használjak otthon házi pakolásokat, pl. túró-méz, sőt azt is, hogy az éjszakai krémembe keverjek egy pár csepp olajat, ha más nincs, olívát. Ez is hatékonyan táplálná a bőröm.

A lelkemre kötötte, hogy igyak nagyon sokat, próbáljak rászokni a normális mennyiségű folyadékfogyasztásra. Miután elmondtam, hogy napi 1, max. 2 pohár vizet iszom, teljesen elképedt, és még jobban elkezdett agitálni, hogy igyak-igyak... Tudom, igaza van, de ha egyszer nem érzek szomjúságot??? Nehéz úgy  inni,  hogy nem érzem szükségét. :((

A másik bajom, hogy ha már iszom valamit, az leginkább sima víz szokott lenni. Ennek azonban se íze, se bűze... A teákat azért nem is erőltetem, mert én még a gyümölcsteát is csak cukorral, citrommal tudom meginni és nem akarok annyi szénhidrátot fogyasztani. A 100%-os gyümölcslevek borzasztó drágák, egy literes kiszerelés mondjuk 300 Ft és ebből min. 2 kellene naponta... És őszintén arról sem vagyok meggyőződve, hogy ezek valóban 100%-ban gyümölcslevet tartalmaznak... A tejet nem szeretem, csak kakaó formájában fogyasztom néha reggelire vagy vacsora mellé, de hát azt se lehet állandóan... A szénsavas üdítők szóba se jönnek, nem szeretem őket, de jobb is. A buborékos ásványvizet sem csípem, abból is csak simát veszek nagy ritkán. De akkor már inkább a szimpla csapvíz. Azt meg egyszerűen nem kívánom... Ördögi kör... :S

Összegzésként: jól esett a kezelés, a bőröm beszívott, felvett minden krémet, hatóanyagot, amit csak kapott, sőt este még újra be is krémeztem (lemosás nélkül). Reggelre azonban már közel sem olyan jó a tapintása. Nem mondom, hogy nem jobb, mint volt, de sajnos azért nem olyan látványos a különbség. Persze ez nem a kozmetikus hibája, hanem az enyém, hisz ő sem képes csodát tenni.

Most ezek után próbálom rávenni magam arra, hogy
  • többet igyak, mint eddig, ha nem is drasztikusan, de lépésről lépésre,
  • min. heti 1 alkalommal szánjak időt egy arcpakolásra (akár házira, akár tubusosra),
  • rendszeresen eljárjak kozmetikushoz, hiszen ő még hatékonyabban tudja táplálni a bőrömet.
Ti hogy álltok a folyadékfogyasztással? Isztok eleget? Ha esetleg nem, akkor hogyan próbáltok tenni ez ellen?

2 megjegyzés:

Régen én is nagyon kevés folyadékot ittam, legtöbbször csak megfeledkeztem róla, és nem is voltam szomjas. Nekem emésztési problémáim lettek azóta, és a bőröm állapota is hagy maga után kívánnivalót.. Viszont azóta próbálok odafigyelni. Párszor megcsináltam azt,hogy striguláztam, hány pohár vizet ittam egy nap, és több odafigyelés után már érzem, hogy innom kell. Szerintem igyál sok ásványvizet, legyen bekészítve minimum egy másfél literes, és azt idd meg naponta, reggelente meg elmegy egy-egy pohár cukros tea, mert napközben azt az energiát úgyis felhasználod :) Viszont nem nehéz leszokni a cukrozásról sem, én már régóta csak magában iszom a teát,és jobban kijönnek az ízek :) Vannak teaboltok, ahol tudsz venni zacskós teákat a világ minden ízében, igaz, hogy nem olcsók, de több, mint egy évig kitartanak, tehát bőven megéri :) Az arcpakolásaidról szívesen olvasnék, mert nekem is szükségem lenne egy-két jó ötletre :)

Akkor hasonló cipőben járunk... Én is igyekszem növelni a napi elfogyasztott folyadék mennyiségét, főleg ebben a melegben! Nehezen megy, még ilyenkor se vagyok szomjas. :S
Teákkal nem vagyok kibékülve, télen próbáltam többet inni, de nehezen ment az is. Inkább a sima víz.
Házi arcpakolások közül eddig ezt próbáltam, ami bevált:
http://doodoogardrobja.blogspot.com/2012/01/turos-mezes-arcpakolas.html
Próbáld ki, hátha Neked is segít!

Megjegyzés küldése