2013. január 14.

1 perces konty


Bár már elég hosszú a hajam egy kontyhoz, eddig mégsem próbálkoztam vele, pedig rém egyszerű!
Igen, ez a balerinakonty, amelyet a leggyorsabban és talán a legszebben egy ún. hajfánkkal tudunk megcsinálni. De mi is ez? Lehet, hogy valaki még nem tudja... :) Ez egy karika alakú kis eszköz, amely a kontyunk alapja lesz.


A boltban kapható változatok műanyagból készülnek, szerintem akár még mosogatni/súrolni is lehetne velük! :D

Célszerű a hajszínedhez igazodó árnyalatot választani, a legtöbb helyen kapható fekete, barna vagy szőke hajhoz való is. Mivel rajta lesz a hajad, nem igazán fog látszani, de azért nem baj, ha nem üt el. Nemrég neonszínű változatban is láttam (zöld, pink), ezeket nem is igazán értem...


A méret: eddig leginkább 2 mérettel találkoztam. Az egész kicsik szerintem még rövid hajhoz sem igazán jók. Esetleg gyerekeknek... Ha tetszik, lehet kifejezetten nagy kontyod is, de az már véleményem szerint egy kissé túlzás.


No és a lényeg: nem muszáj venni ilyen fánkot, meg is csinálhatod magadnak, kb. 2 perc alatt! Nem kell hozzá más, mint egy vastag zokni. Ügyelj itt is a színre, ha lehet, válassz egyszínűt! A lábujjak felőli csücskét vágd ki, hogy egy csőszerű anyagot kapj, majd szorosan tekerd fel és már kész is az első hajfánkod! Én elárulom, zokni helyett egy kézmelegítőt használtam. :) Még tavaly vettem, tévedésből, mert azt hittem, lábszárvédő. :D Ki akartam dobni, mondván úgysem használom (tök fölösleges ruhadarabnak tartom), de most pont kapóra jött. Fekete színű, így annyira talán nem is vészes a jelenleg sötétbarna hajamhoz


kézmelegítőből hajfánk! :)

A konty készítéséhez tehát kelleni fog:
  • hajkefe (bár lehet lazább változatot is csinálni, amihez talán nem is kell),
  • hajfánk (vásárolt vagy házilag készített),
  • 2 db vékony hajgumi...
és egy videó arról, hogyan kell elkészíteni magát a kontyot! :)

4 megjegyzés:

Én odavagyok ezekért a balerina kontyokért! Plusz szeretem egy masnival is feldobni őket! A tegnapi bejegyzésben pont volt róla egy képem. :)

Nyáron szinte mindiiig kontyban hordtam a hajam, de most, hogy beköszöntött a sapis idő nem fér a sapi alá így csak copfban hordom. :) Egyébként a videóban az a hálószerűség amit 2x rak rá az egy hajgumi? :D

Hkorinna, láttam! :) Nekem is kedvenc jelenleg ez a konty!

Helga, az a háló konkrétan hajháló. Azért van, hogy a balerinák, tornászok, táncosok hajszálai ne álljanak szanaszét, ha mondjuk mozgás közben meglazul a konty, kiesik a csatt, stb. Nagyon vékonyka, alig venni észre, főleg távolabbról.
Itt talán látszik: http://mddcdance.com/wp-content/uploads/2012/01/How-to-Make-a-Ballet-Bun-5.jpg

Megjegyzés küldése