2019. október 24.

Hajfestés hennával


Nem, egyáltalán nem akartam vörös lenni, nem azért akartam hennázni. :)
Hanem azért, mert valahogy reménykedtem, hogy majd az én hajam is szép, egészséges, csillogó és dús lesz tőle. A "vegyi" festékek használata után tapasztalt erős hajhullás, korpásodás is meg szokott szűnni, ha valaki áttér a természetes hajfestésre.

A Dejavu oldalról rendeltem 100% hennát és indigót. E kettő kell ugyanis a barna szín eléréséhez. Az oldalon található blogon rengeteg hasznos infót találhatsz, feltétlen olvasd át a leírásokat, mielőtt először hennáznál!

5 hetet vártam a legutóbbi "vegyi" festés után, ez alatt már látszott az ősz lenövés a hajamon.

Próbatincs

Mivel póthajam volt, és nem akartam küzdeni a fejtetőmön, hátul lévő tincs befestésével, úgy döntöttem, ha már amúgy is leszedem a póthajat, akkor összegyűjtöm a kihulló saját szálaimat. (Amúgy esedékes volt a leszedés, mivel mikrogyűrűvel ez könnyen megoldható SK is.) Csináltam tehát 3 kis gombócot a kihullott szálakból, megmostam őket, mintha a saját hajam lenne még mindig és hagytam megszáradni. :)  Így késztettem elő a festésre.
Először az egy lépéses festést próbáltam ki az egyiken az alábbiak szerint.

Próbatincs festése 1 lépésben

  1. 7g henna port ioncserélt, mikróban megmelegített, ioncserélt vízzel elkevertem.
  2. Ez a keverék állt kb. 4,5 órát szobahőmérsékleten (közben bebarnult az egész pép).
  3. Mikor letelt az idő, 7g indigó port ioncserélt, mikrózott vízzel elkevertem. 
  4. A két pépet azonnal összekevertem egy üvegedényben, majd az így kapott a festéket hajfestő kesztyűt húzva, kézzel felkentem a próbatincsre.
  5. A tincset frissentartó fóliába tekertem.
  6. 3 óra elteltével langyos vízzel leöblítettem róla a pépet és hagytam megszáradni.

Mivel a próbatincs csak kicsit tűnt mélyebb árnyalatúnak, jónak ítéltem az eredményt. Gyanítottam, azért lett picit sötétebb az összhatás, mert az amúgy őszes tincseimet is befogta a festék. De szerencsére nem lett vöröses fénye! Se zöld...
Úgyhogy még aznap este bekevertem a hennát és hagytam állni egy éjszakán át szobahőmérsékleten.

Próbatincs napfényben: a bal oldali két gombóc natúr, a jobb oldali a festett

Ősz haj festése barnára hennával 1 lépésben

  1. 50g henna port ioncserélt, mikrózott vízzel elkevertem, ez egy éjszakán át pihent.
  2. Másnap reggel szilikonmentes samponnal megmostam és megszárítottam a hajamat.
  3. 50g indigó por ioncserélt, mikrózott vízzel elkevertem.
  4. A két pépet azonnal összekevertem egy műanyag edényben.
  5. 1 csepp frézia és 1 csepp jázminolajat adtam csupán hozzá, remélve, hogy elveszi azt az átható szagot. (Nem jött be.)
  6. Az arcom körvonalánál, a hajvonal előtti bőrfelületet és a fülemet bekentem shea vajjal, hogy ne fogja be a festék.
  7. Hajfestős kesztyűt húztam és kézzel kezdtem el felvinni a pépet a teljesen száraz hajamra. Féltem, hogy folyni fog, ezért túl sűrűre sikerült a pép, felkenve elkezdett leperegni. Nagyon nehéz volt dolgozni vele. A hajtövekre nem is tudtam jól felvinni, ezért folyamatosan pici vízzel próbáltam higítani a festéket és úgy bemasszírozni a hajtövekhez is. A végén a hajhosszra és a hajvégekre is igyekeztem elegendő mennyiséget felvinni.
  8. Frissentartó fóliát tekertem a fejemre és törölközőt tettem rá.
  9. Az arcomról, fülemről kis papírtörlővel letöröltem a felesleges festéket.
  10. 3 órát hagytam hatni a festéket, majd langyos vízzel leöblítettem. 

Tapasztalatok, megjegyzések:
  • Mindenhez műanyag vagy üveg edényeket és eszközöket használtam.
  • Nem kentem össze semmit sem, amit nem kellett volna. Még a hajfestős, játszós ruhám sem lett foltos. A mosdókagylót és minden eszközt használat után azonnal teljesen tisztára le lehetett öblíteni.
  • A bekevert porok szaga szörnyű! A hajnak is ilyen szaga lesz tőle és sokáig meg is marad. Engem nem szénára, hanem rothadó növényi maradékokra emlékeztet... Az illóolajat egyáltalán nem lehet érezni sajnos.
  • Kb. 3x hosszabb ideig tartott a kiöblítés, mint a vegyi festékek esetén.
  • Az öblítést nagyban nehezítette, hogy nagyon gubancolódott a hajam, alig tudtam beletúrni és a hajtöveknél fellazítani a masszát. Ez azért fura, mert soha az életben nem tapasztaltam még ilyet. Soha nem szokott összegubancolódni a hajam!
  • A lefolyó víz zöld volt, kékes árnyalatot egyáltalán nem láttam benne.
  • Törölközővel megtöröltem a hajam és még nedvesen párszor beletúrtam, mikor észrevettem, hogy tiszta kék lett a kezem. Az öblítést kesztyűben csináltam, csak a törölközésnél vettem le, szóval tuti, hogy akkor fogta be. Gyorsan lemostam és nagyjából lejött.
  • Szárítás közben a kezem ismét kék lett, a hajam megfogta a hajkefémet is - kékre. Úgyhogy átváltottam a fekete fésűre, amit amúgy utálok használni.
  • A hajam nem hogy nem lett fényes és puha, hanem kifejezetten fakó, száraz, sprőd tapintású lett és szálkás. Olyan, mint egy nagy, barna vattacukor. :( Tény, hogy két egymást követő napon mostam meg. Az utóbbi időben kb. heti 1-szer vagy legfeljebb 2x mostam hajat (szilikonmentes samponnal). A gyakoribb mosás vagy az azt követő szárítás már egyetlen egyszer is ilyen hatással lenne...? Vagy a kezelés tehet róla? Nem tudom, de a hajam állaga most nagyon nem tetszik. :(
  • Az eredmény valóban nem lett vörös, viszont sötétebbnek érzem, mint a próbatincs alapján vártam.



UPDATE: 3 hajmosás után a tapasztalaim
  • A 3 órás hatóidő nagyon sok volt! Elegendő lett volna 1 órával kezdeni és megnézni, hogy az mit produkál. Sajnos szárít mind a henna, mind az indigó...
  • A festést követően nem volt elegendő a sima vízzel történő öblítés. Valószínűleg azért fogott a hajam, mert még benne volt a felesleges indigó. Ezt nekem csak egy samponos mosás tudta lehozni (még a festés estéjén). A hab konkrétan hupikék volt! Ami azért fura, mert a festést követő öblítésnél a víz csak simán zöld volt, nem volt kékes árnyalata. Miután lejött a fölös indigó, érezhetően puhább és kezelhetőbb ill. némileg világosabb és sajnos vörösesebb lett a hajam.
  • Már túl vagyok további 2 hajmosáson is. Nedvesen azóta is henna szagú a hajam! Borzalmas... A hab továbbra is kékes-szürkés.A hajam pedig egyre vörösebb, ahogy jön le róla az indigó...  Pláne a hajtöveimnél, ahol őszülök. Ennek nagyon nem örülök!

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése