2012. január 26.

Kókuszolaj/kókuszzsír


Andi blogján olvastam róla előzőleg és utána teljesen véletlenül más helyeken is ráakadtam. Mivel mostanában foglalkoztatnak a 100%-ban természetes bőrápolók, így elkezdtem utánanézni, vajon érdemes-e beszereznem.

A fehér színű, szilárd kókuszzsír alacsony hőmérsékleten (már 24 fokon) olvad és tiszta, folyékony olaj lesz belőle. Ha külsőleg használjuk, ezt az olaj formátumát fogjuk tapasztalni, hiszen kezünk melege épp elég neki, hogy megolvadjon.

Többféle eljárással lehet kinyerni a kókuszból az olajat, ennek megfelelően létezik az ún. RBD változat, amely színtelen és illatmentes, valamint létezik a "szűz" kókuszolaj, amely a szokásos kókusz illattal és ízzel rendelkezik rendelkezik.

Az előbbit gyakran használják étkezési célra is, mivel magas hőfokon is stabil zsírsavakkal rendelkezik, ugyanakkor nem lesz tőle kókuszízű az étel. Tehát ha az ára nem akadály, akkor bátran süthetünk benne, főzhetünk vele és használhatjuk - más olajokkal keverve (hogy ne szilárduljon meg) - pl. salátákhoz is.

A kókuszolaj az oxidációnak is rendkívül jól ellenáll, így szobahőn is sokáig eltartható anélkül, hogy avasodni kezdene. Nem szükséges tehát hűtőben tárolni, de minél hűvösebb helyen tartjuk, annál kisebb az esélye, hogy oxidálódjon (ezt nevezik avasodásnak).

A testápolás során a kókuszolaj könnyen és gyorsan beszívódik, puhává és simává teszi a bőrt. Jól bírja a hőt és a napfényt, így az egész testfelületen alkalmazható akár nyáron is. Pakolásként használva kiválóan ápolhatjuk vele a hajunkat is. Több helyen is azt olvastam, hogy érdemes este felvinni a hajra, fejünkre húzni egy zuhanysapkát, majd erre rátekerni egy törölközőt (utóbbit a melegen tartás miatt) és ezzel a fejünkön aludni. Reggel érdemes csak hajat mosni, így az olaj a lehető leghosszabb ideig maradhat a hajunkon és kifejtheti jótékony hatását. A legtöbb beszámoló szerint a gyenge, száraz haj megerősödött és hidratáltabbá vált a kezeléseknek köszönhetően.

Ezen felbuzdulva most én is szeretném kipróbálni mind a bőrömre, mind pedig a hajamra. Kíváncsi vagyok, hogy fog beválni.

Egyelőre kutatom a helyeket, hol lehetne beszerezni, eddig ezeket a termékeket néztem a neten (bár biztos lehet még rendelni netről is egy csomó helyről):

Név
Kiszerelés
Egységár
Ár
kókuszolaj
100 ml
16,90.-/ml
1.690.-
bio kókuszolaj
100 ml
14,95.-/ml
1.495.-
kókuszolaj
300 ml
11,51.-/ml
3.454.-

1 megjegyzés:

Én is szeretnék rendelni, valószínűleg innen fogok: http://webshop.cosmio.hu/cms.php?id_cms=1 meg shea vajat is.

Megjegyzés küldése