2012. június 3.

Thai jellegű csirke


A mai nap eddig igen csak aktívnak tűnik: reggel tornáztam egyet itthon, utána egy kis takarítás, majd ebédet főztem. Egy gyors és könnyű ételt csináltam.
Nemrég az Update konyha videók között láttam egy thai csirke receptet. Szerintem semmi köze a thai ételekhez, de innen kaptam az ihletet. Az enyém sem tradicionális thai, de egyszerűbb volt így elnevezni. :)

Thai jellegű csirke hozzávalók (2 személyre)
30 dkg csirkemell filé
1 főzőhagyma
4-5 gerezd fokhagyma
3 sárgarépa
egy kis cukkini fele
kevés brokkoli
szójaszósz
őrölt chili
bors

Először előkészítem a zöldségeket, a meghámozott répát, cukkinit julienre (kb. gyufaszál vastagságú darabokra), a hagymát félkarikára vágom, a fokhagymát összeaprítom. A brokkolit most előfőztem, hogy ne maradjon nyers. A húst felkockáztam, kevés olívaolajon elkezdtem pirítani.
Amikor kifehéredett és már kezd kicsit megpirulni a külseje, hozzáadom a többi összetevőt és néha megkevergetve pirítom az egészet és önök hozzá szójaszószt. Borsozom, chilit szórok rá. Só nem szükséges, mert a szójaszósz kifejezetten sós! Inkább célszerű kóstolni vagy utólag megsózni, ha kell.
Addig pirítom, amíg a sárgarépa kissé megpuhul (de ne legyen túl puha!), addigra a többi zöldség épp jó lesz. Főtt rizzsel tálaltam.


Mit gondolsz, megkóstolnád?

6 megjegyzés:

nyamiiii.
én is csinálok valami hasonlót a jövő héten,szójaszósz helyett tejszín lesz benn meg gomba pluszba. Ez már tuti nem Thai csirke,de fincsi lesz :)

hú ez jól néz ki, meg is kívántam :D

Viki, én most este csináltam meg belőle a második adagot! :D

LittleMucli, a tejszínes változatot én gombával és kukoricával képzelem el. Hm, lehet, ez lesz a következő, amit majd csirkéből készítek. :)

Gomba és kukorica? Remekül hangzik.

Megjegyzés küldése