2012. június 10.

Mi legyen a hajammal?


Erősen gondolkodom azon, mit is tegyek a hajammal: levágassam vagy növesszem tovább?
A hajam jelenleg nagyjából vállig ér, de a vége nagyon el van vékonyodva. Évek óta ilyen, de amikor rövidebb volt, kifejezetten sűrűnek tűnt. Ahogy elér egy bizonyos hosszúságot a hajam, egyszerűen mintha eltűnne az a hajmennyiség, ami a töveknél még megvan... :(

Igazából nem is törik, nem szálkásodik a vége, egyszerűen a szálak elvékonyodnak vagy nem is tudom. Fodrász ill. fodrászok se tudták megmondani, mi lehet a dolog oka. Olyannal gyakran találkoznak, hogy a hajszál eltörik, de ilyesmivel nem sokszor futnak össze. Mit tegyek? Egyedi vagyok! :D Nagy öröm... :S

Másfél éve a nem sokkal váll alá érő hajamat vágattam le úgy, hogy elöl az államig ért, hátul pedig fel volt nyírva. A vágás után alig volt mit felsöpörni, annyira kevés volt a hajam azon a részen, amit levágtunk. :( Persze a rövid frizura már tök normális képet mutatott. Mintha egy bizonyos hossz után nem bírná a hajam... :S

a rövid fazon ilyen volt

Ekkor is vasalnom kellett, hogy normálisan nézzen ki, mert többnyire még ilyen rövid állapotában is össze-vissza állt.

A hajam egyébként alapból sötétbarna színű és mivel sajnos már kezdek őszülni, így festeni szoktam. :S Mondjuk ugyanolyan színt próbálok választani, mint az eredeti, de ennek ellenére is mindig sokkal sötétebb lesz az eredmény. Az elején legalábbis. Aztán pár hajmosás után tök kivilágosodik a festék... Ez is érdekes, mert közben meg lenövést nem igazán látni (az ősz szálak előtűnnek), csak jóval később... :S

eredeti hajszínem kb. ilyen

Ami pedig a hajam állagát illeti, nos az a tipikus se nem hullámos, se nem egyenes. Ha csak hagyom magától megszáradni, olyan lesz, mint ha a kutya szájából húztak volna ki. Nem, szerencsére sosem szokott gubancolódni, . (Mikor erősen gubancolódó hajról olvasok másoknál, mindig csodálkozom, nekem ilyen problémám sosem volt, pedig volt majdnem derékig érő hajam is.) Egyszerűen csak fénytelen és olyan vattaszerű. Főleg ha párás a levegő vagy esik rá pár csepp eső. Ezért kénytelen vagyok szinte mindig hajszárítózni (alacsony fokozaton), közben pedig egy ritka fogú kefével óvatosan fésülöm.

vattaszerű haj

Van egy valódi vaddisznósörtéből készült hajkefém is, de azt csak száraz hajon használom. Nem rossz, de mondjuk nem sok hatását vettem észre...

A hajam egészsége érdekében:

  • sosem használtam és most se használok hajformázót (se lakk, se hab, se zselé)
  • sosem tupíroztam a hajam
  • sosem daureoltam vagy szőkítettem
  • a hajvasalót hónapokkal ezelőtt elhagytam, azóta összesen talán 3-4 alkalommal használtam

Hosszú vagy rövid?

A dilemmám alapvetően a következő: szeretnék hosszú hajat, de azt hiszem, ennek csak akkor lenne értelme, ha egészséges és dús lenne a hajam. Most, hogy ilyen kis csenevész, nem biztos, hogy van értelme növeszteni...

Ha már növesztem, akkor mindenképpen kezdeni kell valamit, mert önmagában nem néz ki túl jól, folyton vasalni meg nem szeretném, mert nagyon nem tesz jót. :( Imádnám, ha természetesen hullámos lenne, de sajnos nem az.

tetszene az is, ha magától hullámos lenne

Legújabb ötletem, hogy akkor legyen tök egyenes! Ehhez a tartós hajegyenesítést néztem ki, mert ahogy néztem, ebből van olyan változat, amely nem hogy nem ártalmas, még kifejezetten erősíti is a hajszálakat. Feltéve, ha lehet hinni a netes leírásoknak...

ha nem hullámos, akkor legyen egyenes!

Hosszú haj előnyei:

  • Mivel hastáncolok, mindig a hosszú hajat részesítettem előnyben (de amint eléri a hajam a kritikus hosszt, rájövök, hogy nagyon nem szép és olyankor levágatom. Aztán ismét elkezdem növeszteni, mert a rövid hajamat is kénytelen vagyok vasalni..) 
  • Sokféleképpen lehet hordani: kiengedve, félig feltűzve, kontyban, befonva...
  • Jól mutat kalappal, sapkával is, mert kilóg alóla és az nekem tetszik :)

Hosszú haj hátrányai:

  • Hosszadalmasabb a hajmosás és a szárítás
  • Az én hajamhoz sajnos nem áll jól
  • Bár sokféleképpen lehet viselni, én többnyire összefogva hordom, akkor meg minek? :)





Rövid haj előnyei:

  • Gyorsan lehet végezni a hajmosással, sokszor szárítani sem kell
  • Viszonylag korlátozottabbak a frizura kialakítási lehetőségek
  • Sokkal dúsabb és egészségesebb a hajam, ha rövid

Rövid haj hátrányai:

  • Gyakran kellene fodrászhoz járni, ami elég költséges
  • Ha megkérdeznének, inkább hosszút szeretnék... :)





Hajam

Hiányoltátok a saját képeket, ami érthető is, hiszen fénykép alapján jobban meg lehet ítélni, mi lenne a jobb-rosszabb.

Ma este csináltam egy ricinusolaj-olívaolaj hajpakolást, ezután 2x megmostam a hajam a Syoss samponnal, aztán még nedvesen kentem egy egész kevés kókuszolajat a hajvégekre, majd hagytam a hajam magától megszáradni. Az összkép kedvéért utána bekentem egy zöldborsónyi hővédővel és kisimítottam a hajvaslóval.

hajmosás után, törölközőszárazon

miután hagytam magától megszáradni

kivasalva

Várom az ötleteket, javaslatokat!

6 megjegyzés:

Egy képet azért mutathattál volna a hajadról, így nehéz tanácsot adni. Amúgy meg egyszerű a dolog: te mit szeretnél? Ha hosszú hajat akarsz, akkor nem kell levágatni, ha rövid tetszik jobban, akkor meg irány a fodrász.
Én magamon a hosszút szeretem, mert nincs olyan csodaszép arcom, ami rövid hajjal is szép és nőies, mint pl. Keira Knightley arca. Meg a pasimnak is a hosszú tetszik.

Így, hogy nem látom a hajad, tényleg nehéz megmondani.
De ha a vége elvékonyodik, sajnos felesleges megnöveszteni...
Én amúgy pont fordítva vagyok, amikor rövid volt a hajam, sokkal többet kellett vele foglalkozni, hogy normálisan álljon, de az én fejem tele van forgókkal.

Mutattam volna képet, de átnéztem a gépen fellelhető fotókat és egyiken sem látszik úgy, ahogy kellene. :( A legutóbb vágatott rövid hajamról pl. egyáltalán nincs kép. :(((

Viki, az a gond, hogy a hosszú tetszik, de csúnya, a rövid jobban néz ki, de azt nem annyira szeretnék. :) Tehát nem túl egyértelmű...

nekem is hasonló hajam van,göndör egy kicsit,nyáron göndörítő habbal és tárcsával szárítom,vagy a szabad levegőn és akkor strandfrizurás. Az év többi részében,illetve nyáron alkalomszerűen pedig vasalom,de akkor se lesz "szög egyenes". Váll felett ér véget az enyém és aszimmetrikusan van levágva és frufrum is van,amit ha kell hátra tudok tűzni.
Szeretnék baromi hosszú loknis hajat vagy rövid egyenes bubiszerűt. :))))
én a rövidebbre voksolok,azt könnyebb kezelni.

Ugyanilyen hajam van, én általában a feltűzés mellett döntök. Nem akarom vasalgatni és egyéb módon károsítani, így nagyon nem lehet vele mit kezdeni szerintem.:)Ha valaki tud megoldást, ossza meg!:)

LittleMucli: én is próbáltam korábban habbal és hajszárítóval annyira begöndöríteni, amennyire lehet, de az sem az igazi. Azt ugyanis szépen kirúgja a hajam vagy ha beletúrok, már olyan az egész, mint egy szénakazal. :S Pedig tetszene a göndör változat is!

Szabina: én is összefogom általában vagy (félig) feltűzöm. De akkor meg tényleg minek a hosszú haj, ha nem tudom hordani kiengedve? Megjegyzem, az én hajamnak az állandó hajgumizás sem tesz jót. Ha többször van úgy egymás utáni napokon, utána totál látszik, hogy szépen "betörik" ott, ahol a gumi volt. :S

Megjegyzés küldése