2012. június 17.

Ez égő!


Sikerült ezen a kánikulai hétvégén ropogósra sülni?


Fájdalmas, pirosra égett bőrünket legszívesebben egy kád jeges vízben hűtenénk ilyenkor, hiszen még a legfinomabb anyagból készült, lenge ruhaneműt is kínszenvedés elviselni leégett testünkön. Persze a legfontosabb, hogy elkerüljük a napégést. Na de néha mégis megtörténik a baj...Mit is tegyünk, ha már szépen leégtünk?

Használhatunk napozás utáni testápolásra alkalmas készterméket, de akár házi szereket is! Ha nagyobb a baj, a bőr erősen vörös, esetleg hólyagos, akkor ne kísérletezzünk, tegyünk rá gyógyszertárban kapható készítményt, ami a gyulladást és a fájdalmat is csökkenti és ilyen esetekben érdemes orvoshoz fordulni, mert elképzelhető, hogy gyógyszerre is szükségünk lehet.

Házilag két fontos dolgot tehetünk: hűsítjük és hidratáljuk a bőrt.

Tisztítás


A piros, égő, viszkető bőrt először is tisztítsuk meg. Távolítsuk el az izzadságot, a port, esetleges naptej maradékot róla. Legyünk nagyon óvatosak! Ezt talán felesleges is mondani, hiszen senkinek nem jut eszébe erősen dörzsölni a leégett testfelületet. :) Használjunk egy kevés folyékony szappant, arclemosót, attól függően, a testünk vagy az arcunk égett-e le. Leöblítés után törölközővel óvatosan itassuk le a nedvességet a bőr felszínéről.

Hűsítés


Semmiképp ne alkalmazz vizes borogatást, mert a víz még jobban kiszárítja a károsodott bőrt! Ezért hűsítésre inkább apróra tört jégkockát érdemes használni. Tegyük a jeget egy nejlonzacskóba, majd ezt tegyük rövid időre az érintett bőrfelületre. Fontos, hogy pár percenként vegyük el a jeget, és tegyük kicsit arrébb, mert a fagyasztás sem tesz jót! :) A túlhevült bőrön alkalmazott jegelés kellemes fájdalomcsillapító is egyben!

Hidratálás


A hidratálást érdemes belülről kezdeni! Igyál, amennyit csak tudsz! A napégette bőr ugyanis kiszárad, húzódik, ezért mindenképpen fontos hidratálni is. Külsőleg régen a tejfölt ajánlották, amely hűsít és zsírtartalma miatt nem engedi kiszáradni a bőrt, de manapság ezt már az orvosok nagy része sem ajánlja (a tejtermékekben jelen lévő baktériumok miatt). Helyette használj inkább natúr aloe verát! Ha van ilyen növényed otthon, vágj belőle egy darabot és a kocsonyás belső részével alaposan kend be a bőröd. Segít a fájdalmat csillapítani, gyulladáscsökkentő és regeneráló hatású. Használhatsz körömvirágot tartalmazó krémet is, amely szintén hasonló tulajdonságokkal segít az égett bőrnek.

Utókezelés


Tartózkodj hűvös, naptól védett helyen és fontos, hogy az égett bőrt egészen addig óvd a napfénytől, míg teljesen rendbe nem jön! Természetesen figyelj oda a folyamatos hidratálásra is és mielőbb szerezz be valamilyen gyógyszertári készítményt arra az esetre, ha netán ismét leégnél...

Ti mit használtok a leégett bőr kezelésére?

6 megjegyzés:

Igyekszem elkerülni,hogy leégjek,de ha megtörtént akkor napozás utáni készítmények,nekem a dm-es bevált,hűsít és nem ragad.

LittleMucli: Én sem szoktam leégni, egyrészt odafigyelek, másrészt szerencsére könnyen barnulok. Érdekes módon én régen, mikor egy balatoni nyaralás első napján elég jól leégett a vállam, tejfölt kentem rá és tök jó volt. Viszont most, hogy utánanéztem, több helyen is azt olvastam, hogy inkább ne használjuk. :)
Drogériás készítményt amúgy még sosem használtam. Inkább csak sima testápoló és/vagy gyógyszertári cucc.

Én nagyon fehér bőrű vagyok, úgyhogy muszáj állandóan kenegetni magam, így aztán meg sem fog a nap :)

Szabina, inkább maradj fehér, mint hogy tönkretedd a bőröd és az egészséged!
Épp nemrég hallottam, hogy a fiatalok (18 alattiak) egyszerűen nem használnak naptejet, mert nem foglalkoznak a napvédelemmel!!! :O Ez nagyon nagy baj. Azt hittem, ez már alapvető, de úgy tűnik mégsem... :(

Amíg nincs baj, addig sokan nem törődnek vele. Azt hiszik, nekik úgy sem lesz bajuk.

Én egyszer nagyon leégtem, hólyagosra. Bekentük tejföllel, de attól csak rosszabb lett a helyzet, meglep, hogy van akinek tényleg használt. :)

Megjegyzés küldése