2012. július 25.

Haj kálvária


Továbbra sem egyenes a hajam és egyre jobban el vagyok kenődve. :(
Ahogy említettem - talán a kulturált reklamációmnak köszönhetően - a fodrász megígérte, hogy megcsinálja a hajegyenesítést ismét, most már egy másik anyaggal, brazil kakaós eljárással. A mai napra beszéltük meg a találkozót, de mint kiderült, az anyag nem érkezett meg, ő pedig nem tudott elérni, így az egyenesítés helyett egy Joico hajszerkezet újraépítést kaptam. (Ezen felül pedig lesz még az egyenesítés is, ha kérem!)

Előre azt gondoltam, milyen jó lesz, mert ódákat zengtek róla, hogy ilyen szép és olyan fényes lesz tőle a haj. Hát, annyira nem ájultam el. Valamivel selymesebb és talán fényesebb lett a hajam, mint előtte, de ennyi. Semmi extra. :(

Félre ne értsetek, nem a fodrászt vagy terméket (eljárást) akarom leszólni, egyszerűen el vagyok keseredve, hogy ennyire semmi hatása nincs semminek a hajamra. :((( Plusz most, ahogy néztem a tükörben szárítás közben, irtó csúnyának láttam.

Nem használok semmilyen hajformázót (zselé, hab, lakk), soha nem is használtam. Festeni kb. kéthavonta szoktam, mert természetazonos színt használok, így nem látszik a lenövés, csak az ősz szálaimat szeretném eltüntetni. Amikor tehetem, hagyom magától megszáradni, hogy ne szárítsam túl a forró hajszárítóval (bár a hajszárítóm igazán nem fúj meleget, direkt így választottam). Nedvesen csak ritka fogú kefével fésülöm, vettem disznósörte kefét is, de attól sem tapasztaltam semmilyen változást. A hajvasalót hónapok óta csak pár alkalommal használtam. Néha alkalmazok olajos hajpakolást (ricinus, olíva, kókusz..., mikor melyik). Mégis ugyanolyan... :(((

Lassan nő és az alja rettentően el van vékonyodva. A vége (ami a vállamig ér) szinte alig pár szál. Nincs volumene, nem rugalmas és nem is fényes. Bármit is csinálok vele. Sajnos hullik is, de már régóta. Évek óta ugyanígy. Érdekes módon azonban nem tűnik úgy, hogy kopaszodnék, tehát nagyrészt ezek szerint pótlódik is. Sok "babahajam" van, nem csak a homlokomnál, hanem mindenhol. Olyan, mintha ott le lennének törve a szálak, pedig nem! Csak épp különböző hosszúságúak az épp növésben lévő hajszálaim. Nem is értem... :((

Korábban szedtem kúraszerűen Revalidot és egy másik "hajvitamint" is, de egyik sem ért semmit. Sem a hullás nem állt meg, sem a (frissen növő) hajam minősége nem változott.

Egyszerűen nem tudom, mit kellene tennem. Most ott tartok, hogy jövő héten levágatom tök rövidre, pedig utálom a rövid hajat... Pontosabban képeken tetszik, de magamon nem tudom elképzelni. Arról nem is beszélve, hogy az igazán rövid frizura akkor igazán klassz, ha az illetőnek szép az arca. Én pedig nem érzem úgy, hogy az enyém szép lenne. :( És ha hirtelen felindulásból mégis megteszem és levágatom a hajam, azonnal meg is bánom, de akkor már mindegy lesz. Így is ronda, meg úgy is...

Pár frizura inspirációnak:













Kedvenc?

22 megjegyzés:

egy. minden arc szép. különleges, és egyedi.
kettő. a rövid haj ugyan olyan, mint minden egyéb kiegészítő, ruhadarab. viselni kell tudni. ez egy elég komoly döntés, de a hajad meg fogja köszönni [ tapasztalat. ]
és ha nem tetszik, vissza is fog nőni.

az én hajam feketéből szőke lett, majd szőkéből tűzpiros, és headlines-sal göndör fürtös is. megsínylette, mint akárki másé, viszont van egy ilyen vitaminos hajszérum, ami nekem bevállt és pár hét alatt helyre tette a hajam állapotát mindig. [ és mellékesen nekem segít a hajnövesztésben is. ] - Subrina Repair Elixír .. Imádom. Esetleg próbáld ki.

Szia!

Az ősz hajszálaidat a henna nem fedné be? Jóval kiméletesebb, mint bármely festék és fényes lesz tőle a haj. Lehet nem teljesen a saját hajszíned lenne, de ha már van több ősz hajszálad úgyis tudja mindenki 3hét után h. ősz és festeted, aki látja a tövét.
Szerintem a rövidre vágatást gondold át, a rövid haj annak áll jól akinek babaarca van, ahogy a képeiden is mutatod... mondjuk Tóth Gabinak annyira nem áll jól és Lilunak sem. Egyiknek sincs igazán szép arca szerintem (még retusálva sem).
Idősebb korban sokan vágatnak rövidebb frizurát, kevesebbet kell szárítgatni meg kevesebb festék kell rá, olcsóbb is a festés/vágatás de sokaknak rámegy a fiatalság lehellllllete is. Egy babaarccal rendelkező nőnek jól áll persze már 18 évesen is, nekik a 0-sgépes frizu is jól áll, mert az arcukra irányítja a figyelmet. Ha úgy gondolod h. te nem az arcodra akarod irányítani a figyelmet, akkor lehet nem kellene nagyon rövid sérót vágatni. Persze a haj megnő.... 1-1,5cm/hó, de ha nem tetszik a végeredmény akkor fél-1évig depis leszel h. túl rövid. Én idáig mindig megbántam mikor többet vágattam, nagyon rövidre nem vágatnám, nincs babaarcom.

Félre ne értsetek, nem a fodrászt vagy terméket (eljárást) akarom leszólni, egyszerűen el vagyok keseredve, hogy ennyire semmi hatása nincs semminek a hajamra. :((( Plusz most, ahogy néztem a tükörben szárítás közben, irtó csúnyának láttam.

Nem bántásból írom, de szerintem nyugodtan szóld le a fodrászt,meg a terméket is, főleg az előbbit, mert az nem létezik, hogy a világon mindenkinek szép lesz a haja, a tied meg nem. Az ilyen nem akarom leszólni mentalitás miatt van az Mo-on, hogy a szolgáltatók azt hiszik ők szarták a spanyol viaszt, meg az ügyfél örüljön, hogy hozzájuk mehet, meg örüjön, ha azt kapja, amiért fizetett....közben meg ez lenne minimum..

Az a Joicos kezelés amit kaptál, erősen roncsolt festett/szőkített hajra van. Egy kezelés nem tesz csodát, több is kell, de ha nem erősen roncsolt a hajad, nem fog semmit sem tenni a hajaddal. Én is megvettem 2 éve a folyékony Joico hajújáépítőt, az én hajam nem lett szebb tőle, sőt szárazabb, akinek eladtam azt mondta az ő szőkített haja szép lett tőle nagyon szereti. Az én hajamat az tette rendbe h. már nincs melírozva festékkel, tincsek sem. Nem vasalom soha, eddig sem mondjuk. Havonta max. egy göndörítés. Jó minőségű sampon (nem 6-800Ft-os drogériás vacak)+balzsam+néha pakolás.
A hajkapszulák pedig csak az új hajra hatnak, ami kinő, a törött elvékonyodott hajat nem ragasztja össze. A hajad halott anyag, csak a töve "él". Egy hajvitamintól sem lesz szebb ami már tönkrement, de pár kúra után szebb ami újra nő ha vitaminhiány miatt volt ronda. Azért irreális elvárásai sem legyenek az embernek.

hajhagymát akartam írni, na mind1

Ne keseredj el. Hidd el, akinek szög egyenes, mint nekem, van elég baj vele. Szerintem a megoldás az lenne, ha elfogadnád, a hajad, amilyen. Mert nem szörnyű! Nagyon szép frizura is alakítható belőle!
Nézz be a blogomba, azt javaslom, ott rengeteg ötlet, recept van.
http://jutahajatnoveszt.blogspot.hu/
Én eddig a természetes szerekben nem csalódtam. Sőt, ettől javult a hajam, blogomban képekkel van alátámasztva.

Az elkeseredettséged teljes mértékben megértem. Hasonló dolgokon mentem át a hajammal éveken át. Sőt, mondhatni, egész életemben - kivéve az utolsó 2,5-3 év.
Ami nekem bevált, arról olvashattál nálam, mást nem tudok javasolni.
Max annyit, ha hullámos a hajad, akkor fogadd el így!
Jót nem tesz egyik termék sem a hajnak, amitől hullámosból egyenes lesz vagy éppen fordítva.

Én is épp azt akartam javasolni, amit Ani írt: a hajadnak akkor tennél jót, ha elfogadnád olyannak, amilyen és nem kínoznád túl sok vegyszerrel (megjegyzem én pont az ellenkeződ vagyok, szögegyenes hajam van, világéletemben hullámos/göndör haj volt a szívem vágya, de nem gyilkolom emiatt)

Ha utálod a rövid hajat, szerintem ne vágasd le rövidre hirtelen felindulásból! Ha úgy érzed, szörnyű állapotban van most, inkább csak rövidíts rajta amennyit még el tudsz viselni, hogy jól érezd magad a bőrödben.
Egyébként ha rövid haj, nekem most Ginnifer Goodwin haja jön be
(illetve csak tetszene, mert a pasim felmondana, ha levágatnám, és én is élvezem most a hosszú hajat :-))

Köszönöm a hozzászólásokat, jól esik, hogy most, mikor így neki vagyok keseredve, próbáltok ötletelni, segíteni!

Eperpanna: köszi, az elixírt megnézem! Hátha... A rövid haj megnő persze, de az enyém nagyon lassan nő és ha nem áll jól a rövid frizura, nézhetem jó sokáig így a fejem. Viselni kell tudni, ez is tény, de valamit nehéz úgy, ha nem kedveled. Nem igaz? Én csak ezektől félek...

Névtelen, szerintem is az a legjobb, ha valaki a szép vagy nevezzük úgy, hogy babaarcához vágat rövid hajat. Szerintem az enyém nem ilyen. A hennával egyedül az a gondom, hogy az inkább vöröses árnyalatú, amit én ki nem állhatok. :( Szerencsére egyébként nem kifejezetten látszik az ősz lenövés, szóval nem szembeötlő, ahogy az sem, hogy festve van a hajam.

Bettynova, lehet, hogy igazad van és őket kéne szidnom (terméket és fodrászt). Mondjuk egyiktől se lenne jobb. :) A fodrásznál reklamáltam és korrekten fogadta a dolgot, azt hiszem, ez így rendben is van. A termékről még annyit (Silis), hogy állítólag még másik 3 lány is jelezte, hogy nekik sem lett jó az egyenesítés! Tehát valami gebasz lehetett...

Névtelen, a kúra, amit kaptam reméltem, segít, mert szerintem eléggé száraz, igénybe vett, roncsolt a hajam. Legalábbis csak erre tudom fogni, hogy így néz ki, ahogy... Ha viszont nincs semmi baja, miért néz ki így??? :( Az aljánál összefogva olyan, mint ha kb. 3 szál lenne, pedig a tövénél még megvan a hajmennyiség. Nem tudom, mitől vékonyodik így el. (Hozzáteszem, eddig senki más se...)

Juta, Ani és PAncsi: lehet, félreérthető voltam ebben a posztban, a lényeg, hogy nem a hajam hullámosságával van bajom! Nekem tök megfelelne ha szögegyenes vagy hullámos vagy göndör lenne, csak legyen valamilyen! Most ugyanis épp csak hullámos, de pont annyira, hogy kócos kinézetű legyek, ha megfésülöm. :( Az egyenesítést csak amiatt akartam kipróbálni, hogy ne kelljen vasalni, de azért mégis mehessek emberek közé. :) Egyébként elfogadnám tényleg bármilyen textúrájúnak, ha az szép lenne! De most nem az!
Azt pedig igazán nem lehet mondani, hogy túl sok vegyszert használnék feleslegesen, mert mint írtam, nem használok semmi formázót és hónapok óta a vasalót sem. Hajat mosni meg mégis csak kell... :) Samponból hosszú ideje Syoss szilikonmentesem van. Most tervezek Alterrát venni. Jobb ötletem nem nagyon van. :(

És KÖSZI még egyszer mindenkinek a pozitív hozzáállást!!!

Na, tényleg, ne utáld a hajad :-) Én sajnos tanácsot nem tudok adni, mert semmi extrát nem csinálok a hajammal, mondjuk egész szerencsés vagyok vele. 2-3 naponta vasalom, de mostanában szeretem göndören hagyni. A rövid hajtól ne félj, én abszolút pártolom, nem vagyok se szép, se babaarcú, mégis úgy gondolom, a jelenlegi frizurám áll a legjobban, és soha nem akarok mást.

Sajnálom, hogy ilyen rossz állapotú a hajad, énis átérzem valamennyire a dolgot. Nekem is amikor rövidebb volt a hajam úgymond "dúsabb" volt, de amint elkezdtem növeszteni elvékonyodott és a vége még vasalás után is olyan, mintha egy nagy szénabogját tupíroztam volna magamnak...a másik problémám, hogy annyira vékony szálú, hogy ha felfogom kontyszerűségbe a fele eltörik...no comment... Én sem találtam még semmi extrát rá, nem tudom miket használtál eddig (csak most iratkoztam fel), de nekem a Kallos hajpakolások nagyon sokat segítettek. Pontosabban a Kallos Latte Tejproteines hajpakolása. Ha csak pár percig hagyom rajta, akkor is selymes és illatos lesz a hajam napokig, ha egy éjszakát rajta hagyom még intenzívebb a hatás... Remélem hogy segítettem egy kicsit, és kitartást! (:

Most találtam rá a blogodra, és egyből jelzem is, hogy haj-társak vagyunk! :) Én is nemrég csináltattam ezt a Silis egyenesítést (szintén kuponnal, lehet, hogy ugyanott?). Hasonló az eredmény: kicsit egyenesebb, könnyebben vasalható a hajam, de ha csak magától szárad, ott figyelnek a hullámok. :)
Én használok Kallos egyenesítő krémet, az még segít egy kicsit. Ez az: http://kremmania.hu/kremek/kallos-relax-hajkiegyenesito-balzsam, pár száz forint, ártani biztos nem árt.
Remélem, egyszer megbékélek a hajammal, már fáraszt a küzdelem... :)))

Bogi, nehéz nem utálni, ha egyszer nem egészséges és nem is szép a hajam. :) Talán láttad, egyelőre nem lettem rövidhajú, de még bármi lehet... :)

Eve, ezt a pakolást használom én is néha, írtam is már róla. Nem rossz, de a hatás csak átmeneti, javítani nem javít a hajam általános állapotán. A másik, hogy most próbálok szilikonmentes termékeket használni... Hátha beválik.

Borsi, igen, el tudom képzelni, hogy ugyanott jártunk, mivel hallottam, hogy nem csak nálam volt hatástalan az egyenesítés! Ezt a Kallos egyenesítőt majd megnézem, de félek, lesz benne szilikon... Most attól próbálok tartózkodni. Neked nincs blogod? Szívesen megnézném a hajad, ha esetleg csináltál róla fotót!

A Kallosban van szilikon...
Ezzel szemezek még:
http://bencsik.hupont.hu/6/tartos-hajegyenesites-tenyek-fotok
Ez a brasil cacau állítólag az eredeti okosság, ráadásul ennek a fodrásznak szimpatikus a hozzáállása.
Blogom nincs, de tényleg hajtársak vagyunk, hasonló állag, hossz (vékonyszálú, rengeteg, az istennek se nő, makacs), csak én szőkítettem is sokáig. Mostanában tértem vissza az eredetihez közeli színre, hogy elég legyen 6%-os oxival festeni.
Néha engem is elkap a harctéri ideg, hogy lecsapatom újra 2 centisre, ami fiatalabb koromban jól állt, de már nem... :)
Szurkolok neked/nekünk!

Borsi, igen, sejtettem, hogy a Kallos hővédő is szilikonos. :( Kár. Na sebaj. Most egyelőre próbálok "mentesen" élni, aztán majd meglátom, hogy lesz-e bármilyen változás.
Te akkor ezek szerint nem mész újra egyenesítésre - az első,félresikerült próbálkozás után? Én megyek mindenképpen, csak még az időpont nem fix. Mindenesetre mindenképp beszámolok majd róla, hátha ez Neked is segítség lesz!

Talán legközelebb érdemes kipróbálnod a melegollós hajvágást, a kuponos ajánlatok közt szokott is lenni. Nekem már 2x így vágták a hajamat, javított az elvékonyodás jelenségén. Neten utánanézhetsz a részleteknek.
http://melegollo.hairline.hu/

Még valami: saját tapasztalat, ha a hajadat szárazon vágják, ill. ritkítóollóval igazítják, az nagyon megkínozza a hajvégeket. Amióta nem engedem ezt a kettőt, javult a helyzet.

Teljesen átérzem a helyzetedet. Az én hajammal is ugyanezek a gondok vannak, nem egyenes, de nem is hullámos, és mindamellett nagyon dús is, így állandóan ritkíttatnom kell, ami meg oda vezet ugye, hogy a töveinél dús, az aljánál meg el van vékonyodva, és gyakran kócosnak tűnik. Annyi a különbség, hogy az enyém már jóval hosszabb (jelenleg a hátam közepéig ér), így nálam a levágatás szóba sem jöhet, örülök, hogy egyáltalán idáig eljutottam. Én is elhatároztam, hogy változtatni fogok, hátha a hajam is változik. Nézz be hozzám, írtam egy pár bejegyzést a hajápolási "próbálkozásaimmal" kapcsolatban: http://diabeautyblog.blogspot.hu/p/haj.html :) :)

Megjegyzés küldése