2012. július 7.

Tartós hajegyenesítés


Tegnap tartós hajegyenesítésen jártam.

Először is el kell mondanom, hogy a hajam eleve kicsit hullámos, kicsit egyenes. Épp annyira, hogy az egyik se legyen igazán. Magától megszáradva olyan, mint egy szénakazal és mivel még vékonyszálú is, száll mindenfelé és szálkás. :( Szeretném, ha szép hullámos vagy magától tök egyenes lenne, de sajnos nincs ilyen szerencsém. Az alábbi képen mosás után, majdnem teljesen szárazon látható.


Egy időben vasalgattam (mondjuk heti rendszerességgel, legalacsonyabb fokozaton), de most már több, mint fél éve szinte alig látott vasalót a hajam. A kép kedvéért kivételt tettem...


Gondoltam tehát, hogy megpróbálom a tartós hajegyenesítést, hátha beválik és akkor egyrészt nem kell folyton erős hőhatásnak kitenni a hajam, másrészt tudok úgy emberek közé menni, hogy nem ájulnak el a látványtól. :)

Sikerült találnom a neten egy kupon, amellyel kb. féláron tudtam igénybe venni egy ilyen szolgáltatást. Ahogy utánanéztem a dolgoknak, a legtöbb eljárás arról szólt, hogy mosás, kezelés, mosás, kezelés (ez többször egymás után), majd szárítás és vasalás. Én is erre számítottam. Ehhez képest nagy meglepetés ért, mert a száraz (és a hőség miatt kissé izzadt, nem teljesen tiszta) hajammal kezdtük meg a kezelést!

Az első, krém állagú egyenesítő anyag (tubusos) meglehetősen büdös volt, viszont tincsenként felkenve szinte azonnal egyenesen állt tőle a hajam. Ezt 20 percig kellet rajta hagyni a fejemen.

Lemosást követően egy híg zselé állagú szert kent a fejemre a fodrász, amit ő fixálónak hívott. Ez azt hiszem, 10 perc volt. Az utolsó mosásnál olyan selymes volt a hajam (megfogtam én is), hogy szinte kicsúszott az ujjaim közül! :) Reméltem, hogy ez jó jel...

Mosás után egy K Pax nevű hajvégápoló olajat tett még a hajamra. Először soknak tűnt, azt hittem, csupa zsírosnak fog tűnni tőle a hajam, de nem! Szépen eloszlott és nem látszott tőle ápolatlannak.

Ezután következett a szárítás - vasalás nélkül, szimplán hajszárítóval. A fodrász előbb kézzel rendezgette a hajam, de úgy tűnt, gyakorlatilag szinte ugyanolyan a hajam, mint a kezelés előtt... :S Ekkor körkefére váltott, mondván, hogy úgy is egyenesebb lett volna, de így azért jobban fog látszani a hatás...

Az eljárás így nézett ki, a termék neve Silis, a Framesi-től:


Megkérdezte, kifelé vagy befelé szoktam-e szárítani a hajvégeket? Ezen végképp megdöbbentem, mivel arra gondoltam, ezzel többet nem kell majd foglalkoznom, hiszen egyenes lesz a hajam! Mondtam, hogy inkább enyhén befelé, mert magától úgyis kifelé fog állni. Ezen dolgozott ő is, ehhez képest mire végzett, már kifelé kunkorodott a hajam! Egyenesítés és beszárítás után!!!!!!! :((( Tapintásra egyáltalán nem volt már olyan finom, selymes és puha a hajam, mint a mosáskor volt, nem lett fényes sem, sőt - az olaj ellenére - inkább száraznak tűnt. Kb. olyan érzés volt, mint amikor balzsam nélkül mosok hajat.

Elmondtam, hogy ennél azért jóval látványosabb eredményt vártam, de hát nem tudott mit mondani. Persze megértem, hogy mindenkinek más a hajtípusa, de hát úgy vettem észre, nálam nem sok változás volt. Olyan lett, mint amikor itthon magamnak csak simán kefével és hajszárítóval megszárítom kvázi egyenesre.

Hazaérve azt vettem észre, mintha talán egyenesebb lenne, mint a szalonban volt. Ezt annak a számlájára tudtam írni, hogy a fodrász nem szárította meg teljesen a hajam, egy egész kicsit nedves maradt. Mivel azonban azt mondta, hogy itt nem a szárításon van a lényeg, így gondoltam, ez már nem oszt, nem szoroz. Míg hazaértem, megszáradt teljesen, lehet, hogy ettől lett egyenesebb, de az is lehet, hogy már csak beképzeltem magamnak. :) Itthon aztán még egy egész kicsit vasaltam rajta, gondoltam, akkor már legyen egyenes... Amúgy is programom volt este, szerettem volna emberi formát ölteni. :)

Az eredmény képekben (a fotókat ma reggel lőttem):



2 (de inkább 3) napig nem szabad, hogy víz érje és nem célszerű összefogni gumival, csattal, mert "megmarad a nyoma". Én azóta már természetesen zuhanyoztam, erre az időre (lazán) felfogtam a hajam, semmi baja nem lett.

Összességében tehát elmondható, hogy kifizettem 8.900 Ft-ot, ott ültem több, mint másfél órát (igaz, a fodrász egyszerre több vendéggel is foglalkozott a hatóidők alatt) és egyelőre úgy tűnik, nem lett olyan az eredmény, mint vártam. :( Az első hajmosás utáni változatra nagyon kíváncsi leszek, de erre még várni kell pár napot!

Vett már részt valaki ilyen kezelésen? Nektek bevált?

8 megjegyzés:

Hát ez tényleg nem lett nagy szám :/ Sajnálom.
Mennyibe került, ha megkérdezhetem?

Névtelen, ez a procedúra most kuponnal 8.900 Ft volt, ahogy a bejegyzésben is írtam. :)

Hmm, hát nem tudom, tényleg első hajmosás után lesz még érdekes, mert ha ilyen lesz, akkor az jó azért szerintem!

Elíz, majd beszámolok, milyen volt az első mosás utána a hajam. Bevallom, én azért ennél jobb egyenesítő hatásra számítottam. :S

Díjat kaptál!:)
http://pamacs-ka.blogspot.hu/2012/07/dijat-kaptam.html

Vivó, nagyon köszönöm! :)

Sziasztok!
nekem fodrász csinálta Silis termékkel és tövig égette a hajam. 2-szer gondoljátok át, hogy kipróbáljátok!

Névtelen, ez elég rosszul hangzik! :( Most mi a helyzet a hajaddal? Levágattad vagy mi lett vele?

Megjegyzés küldése