2012. december 9.

Életmódváltás


Az utóbbi pár hétben kisebb életmódváltáson mentem/megyek keresztül, ezzel szeretnélek inspirálni most Téged is!

Először is megjegyezném, hogy jelentős fogyásra nincs szükségem, de nem is az volt a célom, hogy kilókat adjak le. Mindig is szerettem mozogni, sportolni, éveken keresztül a mindennapjaim része volt aerobik. Néhányszor próbálkoztam a konditeremmel is, de rövid idő után erre mindig ráuntam, nem éreztem, hogy az én világom lenne. A súlyzók helyett inkább a cardio állt közel hozzám. A csoportos órák közül pedig a koreográfiás dance, step órákat szeretem a leginkább. Az alakformáló jellegű, "emelgessük a lábunkat 36.876-szor" nem az én stílusom. Volt egy nyár, amikor rendszeresen eljártam futni is minden este, jártam zumbázni is és táncolni jelenleg is járok.

A mostani újítás lényege vagy mondjuk úgy oka, alapvetően tehát az volt, hogy szeretnék kicsit ismét fittebb lenni és amennyire lehet, egészségesebben étkezni. Ennek érdekében - valójában nem is teljesen tudatosan - változtattam néhány dolgon.

Étkezés

 
Mivel hétköznapokon kora reggeltől késő délutánig nem vagyok otthon (dolgozom), így muszáj vagyok ebédet vinni magammal, amit én készítek el előző nap. Így legalább tudom, mit eszem, bár tény, hogy sokszor semmi kedvem főzőcskézni már este. Főleg ha még edzésre is megyek... :S Mindenesetre a házi koszt még mindig olcsóbb és talán jobb is, mint pl. a meki, vagy épp a kínai...



A reggeli többnyire joghurt + ropogós csokis müzli (Budget, Spar) kombó. Nem diétás, de mint mondtam, ez nem is célom! Egyszerűen szeretem, jól esik.


Ebédre megeszem az otthonról vitt főtt ételt, ami általában valami tésztaféle vagy rizs-csirke, egytálétel, attól függ, éppen mihez van gusztusom előző nap és/vagy hogy mi van épp otthon... :)

Néha uzsonnára eszem valami kis nasit, pl. egy kis szelet csoki (pl. Bounty).


A vacsora hideg kaja szokott lenni, ami mostanáig valami felvágott vagy májas, esetleg főtt tojás, sajt, zöldpaprika és zsemle volt, de az utóbbi időben a zsemlét vagy kenyeret lecseréltem extrudált kenyérre. Ezt többnyire Abonettként ismerhetitek. Vannak azonban más márkák is, pl. Dexi (bár ez többnyire sajnos köményes, amit ki nem állhatok), Twist, stb. Ezek olcsóbbak az ismert márkánál és ízre ugyanolyan jók. Eleinte furcsa volt kenyér helyett ezt ropogtatni, de nagyon hamar megszoktam és most már kifejezetten szeretem! Sőt, olyan érzés, mintha p. chips-et majszolnál! :)


Nem, nem mondtam le az édességekről, nem is tudnám ezt megtenni. Szeretem a csokikat, gumicukrot, péksütiket, süteményeket, palacsintát... Nem mondom, hogy sokat eszem ezekből, de ha megkívánom, akkor igenis megeszem. "Önsanyargatni" nem szeretnék. Ami jól esik, azt megeszem, de nem minden étkezés után és nem minden nap.

Edzés



Gondoltam, otthon fogok edzeni, de rájöttem, hogy ez nem az igazi számomra. Nem inspirál eléggé az otthon légkör, plusz bizonyos gyakorlatokat nem tudok otthon elvégezni, pl. nem ugrálhatok ész nélkül, mivel emeletről van szó és az alsó szomszéd biztos nem örülne, plusz nincsenek súlyzóim sem.

Ezért aztán vettem akciósan egy havi kondi bérletet a közeli fitnesz terembe. Voltam ott aerobikon, de baromira nem jött be, így inkább nem kínzom magam a csoportos órán, ami csak felidegesít (zavar, hogy az oktató annyira szereti a zenét, hogy inkább nem lép rá, stb.). Helyette kondizom. Nagyjából 2 hete.

Mivel (újra)kezdőnek számítok, teljes test edzést csinálok. Az osztott (egyik nap pl. felsőtest, másik nap alsótest) inkább haladóknak való szerintem. Minden másnap járok és kb. 1 óra alatt átmozgatom az egész testemet.

A futópadon szoktam bemelegíteni, ami olyan 6-8 perc, de ezt is fokozatosan használom, gyors sétával kezdek, majd úgy jön a lassú kocogás. Fontos, hogy nem elég bemelegítés az, ha futva érkezel a konditerembe! Sajnos sokan esnek ebbe a hibába... A futás helyett a lépcsőzőgép  vagy az ellipszis tréner is jó. A bicajt kifejezetten utálom. :)

A bemelegítés után kis dinamikus nyújtás és jöhet a súlyzós edzés. Felsőtestre inkább kézisúlyzókat használok gépek helyett. Csinálok kitöréseket (súlyzóval a kézben), fekvőtámaszt, hasizom gyakorlatot. Ha konkrét edzéstervet kerestek, itt van egy rakás, sőt az egyes gyakorlatokról is találsz hasznos infókat: http://body.builder.hu

Én jelenleg váltva csinálom a gyakorlatokat, pl. hasizom - hátizom, bicepsz - tricepsz. Így amíg az egyik izom dolgozik, a másik pihenni tud valamelyest.


Ha végeztem és még van időm, akkor ismét egy kis kocogás, taposás jön, de többnyire ez elmarad, mert igyekszem kb. 60 percre korlátozni az edzést. Ami pedig nem maradhat ki, az a nyújtás! Az összes főbb izomcsoportot nyújtom, amit dolgoztattam, aztán irány a zuhany.


Sokszor semmi kedvem nekiindulni, mert sötét van, hideg, esik az eső/hó, de mégis összepakolom a cuccot és megyek. Mert kell. Ha odaérek, akkor már nincs gond, csak amíg eljutok odáig... Néha fáradt vagyok a napi 9 ledolgozott óra és az ide-oda utazgatás után, de mégis erőt veszek magamon. Utána pedig büszke vagyok és ha hiszed, ha nem, még frissebbnek, fittebbnek is érzem magam. Nem csak mentálisan, hanem fizikailag is! Az edzés végére elfáradok persze, mint mindenki más, de már nincs izomlázam utána (nálam ez mindig csak az első alkalmak után jelentkezik) és energikusabbnak érzem magam.

Talán felmerül benned, hogy edzőterembe járni és ott súlyzózni, gépeken dolgozni olyan "pasis" dolog. Sokan talán féltek tőle, hogy túl izmosak lesztek a kondizástól. Nos, el kell mondanom, egyik sem igaz! Sajnos vagy szerencsére nem egyik napról a másikra lesz olyan izmos egy testépítő! Az az izomzat ugyanis kemény és hosszas munka eredménye. Ha nem akarsz akkor lenni, mint egy testépítő, akkor is tudod feszesíteni, formálni az alakod. A diéta és a fogyózás pedig önmagában szerintem szintén nem szép...

elhanyagolva - diéta - edzés és diéta... :)

Azt mondom, maradjunk a realitás talaján és kerüljük a végleteket!

Na ezt neeeeem...:





Inspiráció...








Te mit teszel azért, hogy olyan alakod legyen, amilyet szeretnél?

1 megjegyzés:

Kitartást hozzá! :) Én januárban kezdem a kondit (kezdeném én holnap is,csak anyagi gondok...) Most már lassan fél éve nem tudtam tornázni az előbbi ok miatt. Én eljárni szeretek, hiába próbáltam itthon, utáltam. :S

Megjegyzés küldése