2012. április 13.

Teszt: Kókuszolaj - 1. alkalom


Kipróbáltam a híres-neves kókuszolajat a hajamon és a bőrömön is. Ha kíváncsi vagy az első tapasztalataimra, olvasd tovább! :)
A termékről az előzőekben már írtam, így most csak a véleményemet írnám le a hatásáról.


VCO kókuszolaj (Herbaházból)
A kókuszolaj vagyis inkább kókuszzsír a fenti képen látható. Először nem tudtam, hogyan is szedjem ki a kis műanyag üvegből az anyagot, mivel 24 fok alatt szilárd a halmazállapota... Ani javasolta, hogy állítsam meleg vízbe, de addigra már kitaláltam, hogy ráteszem a konvektorra és így hamar meg is olvadt, így már könnyedén ki tudtam szedni a kellő mennyiséget.

Na de mennyi is az? Először a hajamra szerettem volna felkenni pakolásként. Jelenleg nagyjából vállig ér a hajam, viszont a vége nagyon el van vékonyodva, így bár nincs kevés hajam, sajnos még sincs nagy tömege. :S Szóval fogalmam sem volt, erre a hajmennyiségre mégis mennyi olaj kellene. Jobb híján annyit tettem rá (apránként), amennyi elég volt ahhoz, hogy mindenhol be legyen nedvesítve a hajam a kókuszolajjal. Lehet, legközelebb kicsit többet használok, hogy jobban be tudjam masszírozni vele a fejbőrömet.

A pakolásra egy nejlon zuhanysapkát húztam (ami irtó vonzó...:D), erre pedig törölközőt tekertem, hogy meg ne fázzon a fejem. Az egész cucc kb. 2,5 órán keresztül volt a hajamon, a lemosáshoz Syoss volumennövelő sampont használtam, méghozzá kétszer. Utána semmilyen balzsamot vagy egyebet nem kentem fel, kíváncsi voltam, a kókusz mit tud önmagában. Hajszárító nélkül száradt meg a hajam (ez mostanában nem jellemző, mert kicsit félek, hogy megfáznak a hajhagymáim, még nincs túl meleg...).

Jelentem, nagyon finom, puha lett a hajam, sokkal jobb érzésű, mint szimpla sampon+balzsam után. Első körben tehát jól teljesített a hajamon! :)

Na de a bőrömön??? Először lezuhanyoztam, amelyhez a már említett olívás szappant használtam, majd a már szárazra törölt bőrömre kentem a kókuszolajat. Először kicsit úgy nézett ki, nehezen szívódik be, de egyszer csak azt vettem észre, hogy már nincs sehol. :) Ahogy beszívódott, nagyon puha, selymes lett a bőröm még a felkaromon, könyökömön is (ahol pedig általában erősen ki van száradva)!

Eddig tehát nagyon elégedett vagyok vele, ha a továbbiakban, folyamatos használat során is beválik, kénytelen leszek nagyobb mennyiséget venni belőle! :)

6 megjegyzés:

Jaj, drága, nem akarok beledumálni, de ha 24 fok alatt van nálatok a hőmérséklet, akkor mindenképp szárítsd meg a hajad.
Én hajmosás után is szoktam tenni a hajvégekre nagyon pici kókuszolajat. Isteni az illata és nagyon puha tőle a hajam (nem ragacsos, nagyon keveset teszek rá).
Az arcomra is imádom rákenni.
Nappalra vizes kézzel masszírozom be, így hamar beszívódik, éjszakára csak simán, önmagában.
Részemről teljesen kókuszolaj függő lettem :D

Igen, én is attól tartok, hogy még nincs elég meleg a hajszárító száműzéséhez... :S
Ki fogom próbálni a hajvégeken is és a vizes masszázst is, köszi!
És egyáltalán nem "dumálsz bele", örülök minden új ötletnek! :)

Szia! Én Logona kókuszolajat használok hajmosás után a hajvégeimre és imádom :) Teljesen beszívja a hajam, nem marad nyoma és puha tőle :) Megkérdezhetem, hogy te mennyiért szerezted be és mekkora a kiszerelés?

Ha minden igaz, 120 ml-es kiszerelés és 1000 Ft-ba került. A Herbaházban (www.herbahaz.hu) vettem, ez egy nagy áruház, ahol bio és természetes kozmetikumokat, élelmiszereket, étrend kiegészítőket, stb. lehet venni.
Megírnád, hogy ezt az említett Logona olajat Te hol veszed?

Értem, köszi :) Akkor lehet kipróbálom ha eljutok oda mert jobb áron van:) Én a Müllerben vettem 45 ml, 1500 Ft körül volt, kis tégelyben van így ha szilárd akkor is könnyen ki tudom belőle szedni, az illata pedig igazi kókusz, isteni! :)

Sziasztok! Én éppen ma vettem 500 ml-es kiszerelésben 800 Ft-ért. A kilós 1500 Ft.

Megjegyzés küldése