2011. október 23.

Mindent a szempillaspirálról


Az egyik smink kedvencem, már alig várom sminkelés közben, hogy eljussak a spirálozásig, mert szerintem attól lesz teljes a kép. Megnyitja a tekintetet és hatalmas szemeket tud csinálni!

Hogyan válasszunk spirált? A választás szempontjai a következők: 

Szempilla adottságok
  • rövid pillákhoz vegyél ritkább sörtéjű kefével rendelkező, hosszabbító hatású spirált.
  • ritkább szempillák esetén a sűrűbb kefés spirált válaszd.
A spirált én szinte mindig csak a felső szempilla koszorúra használom, az alsó pillákat csak kivételes esetekben festem ki, mert nem mindig szeretem, hogy alul-felül "kontúros" általa a szemem. A másik ok, hogy ha véletlenül a szememhez nyúlok vagy elkezd könnyezni a szemem, akkor az alsó pilláimon lévő festék tutira elkenődik - vízálló spirál ide vagy oda.

Szárazon vagy vízen

Milyen célra vásároljuk a spirált? Ha ahhoz kell, hogy nyáron mondjuk fürdőzés után is tartós legyen a hatás vagy esküvőre (más sírós alkalomra) készülünk, akkor válasszunk vízállót, minden egyéb esetben tökéletesen elég a sima. Sőt, én egyáltalán nem erőltetem a vízállót, mert nehezebb leszedni és számomra tényleg tök felesleges. Megjegyzem, soha nem megyek strandolni, napozni kisminkelve. Nem is lenne ajánlott...

Szín

A hagyományos fekete mellett érdemes kipróbálni a lágyabb hatást biztosító barnát is! A különféle színes és csillámos változatok nekem annyira nem jönnek be - másokon legalábbis, mivel én ilyet még nem próbáltam sosem.

Ár

Már párszáz forinttól lehet venni spirált és határ a csillagos ég. Maradok az alacsonyabb árú spiráloknál, hiszen a viszonylag egyszerűbb, bárhol könnyedén elérhető márkák között is találtam eddig olyat, ami nekem bevált. Elárulom, nem gondolom, hogy egy több tízezres, prémium kategóriás termék annyival többet ad - az érzésen kívül, hogy egy menő cuccot birtokolsz.

Én hogyan használom?


Alap, hogy a spirált csak a szemhéjpor felvitele és tökéletes eldolgozása után viszem fel. Így elkerülhető, hogy a pillákra utólag ráhulljon még némi por, ami nem lenne túl szép látvány.

Amikor kicsavarom és kiveszem a kefét, általában a tubus szája szélén lehúzom, hogy ne legyen rajta túl sok festék.

Tipp: a kefét sosem szabad "pumpálni" (ki-be huzogatni a tubus száján), mert így csak azt érjük el, hogy még több levegő jut és keveredik be a festékbe, ahol szépen elszaporodnak a baktériumok és hamarosan bebüdösödik. Rosszabb esetben (ha ezt nem vesszük észre) szép kis szemgyulladást okozhatunk magunknak!

A felső szempillakoszorút úgy festem ki, hogy megemelem az államat, közben lefelé nézek és alulról simítom végig a pillákat a kefével, méghozzá úgy, hogy a kefét kicsit oldalirányban is mozgatom.

Ha a szempilláim túl egyenesen merednek előre, a szörnyűséges kínzóeszközhöz hasonló göndörítő helyett előveszek egy evőkanalat és a hajszárítót. Utóbbival felmelegítem a kanalat és azonnal a spirálozás után a meleg, domború felület segítségével ívelem felfelé a pilláimat. Rövid ideig tartom őket a kívánt (ívelt) állapotban, miután átvette a kanál melegét (közben a festék is megszáradt), úgy is marad!

Lemosás


Akár vízálló festéket használtam, akár nem, én mindig csak olívaolajat használok! A vattakorongot először rászorítom a szememre, hogy az olaj kissé fellazíthassa a festéket a pillákon (no meg a szemhéjamon is), utána óvatosan, a pillák vége felé húzom le a kis korongot. Nem szabad dörzsölni és nyúzni a szemhéj és szemkörnyék finom bőrét és a törékeny pillákat!

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése