2011. október 23.

Alap sminktár


Ritkán sminkelek, inkább csak alkalmakra (karácsony, szilveszter... :) ) vagy amikor nincs épp semmi, csak olyanom van. Volt egy időszak, amikor sűrűn próbáltam ki újabb színeket, technikákat, főleg a szemfestést illetően, de ez elmúlt. Az akkoriban vásárolt cuccaim azonban jó alapnak bizonyulnak, amikor mégis nekiállok sminkelni!

Mi mindenem is van?  Haladjunk sorban!
  1. Sminkes táska: műanyag, piros színű, lekerekített formájú. Még egyik karácsonyra kaptam ajándékba évekkel ezelőtt.  Elég nagy, de ha nekem kellett volna választanom, inkább olyat kérek, amiben több rekesz van, így jobban tudnám benne szortírozni a dolgokat.
  2. Neszeszer: kisebb, Str8 márkájú, amiben a leggyakrabban használatos dolgokat tartom. Nem túl csajos, de nem is ezért szeretem, hanem mert átlátszó az egyik oldala, így azonnal látom, mi merre van benne, mikor keresgélek. Nekem ez nagyon praktikus!
  3. Ecsetkészlet fekete tokban. Nincs semmi márkajelzés rajta, már arra sem emlékszem, hol vettem, de semmi extra. Indulásnak, próbálkozni jó volt, aztán vettem még hozzá pár darabot, ami hiányzott vagy nem tetszett a benne lévő. A készlet:
    • nagyobb méretű púderecset
    • pirosító ecset
    • satírozó ecset (Kryolan)
    • ferde ecset (Petra)
    • rúzsecset
  4. Tükör: kör alakú, zsebben is hordható. Egyszer valami fitness rendezvény belépőjéhez adták ajándékba. :) Egyik fele nagyítós, a másik sima, nem ragozom.
  5. Szemöldökcsipesz: megtévesztő módon általában nem a nevéből adódó célra használom, inkább csak "jó, ha van". Na jó, néha pár szál nálam is igazításra szorul (többek szerint több is...), de én maradok a természetes szemöldök formánál, mivel eleve is vékony és szerintem eléggé ívelt a szemöldököm.
  6. Folyékony alapozó: mivel nagyon ritkán és keveset használok belőle, ezer éves, de semmi baja (Avon Color Trend, Bisque). Ha teszek fel belőle az arcomra, akkor is mindig kb. fele-fele arányban keverem a nappali hidratáló krémemmel. Így kellemesebb érzés a bőrömnek és jobban el is tudom oszlatni. Korábban használtam tégelyes szemhéjalapozót is, de miután elfogyott, sajnáltam egy újra beruházni, így a szememre is a sima hidratáló-alapozó keveréket használom.
  7. Ecsetes korrektor: Ahányszor használom, arra nekem tökéletesen megfelel  (Miss Sporty).
  8. Kompakt púder (Rimmel, transparent ).
  9. Pirosító: univerzális árnyalat, az általam használt színek közül szinte majdnem mindhez megy (Miss Sporty).
  10. Szemhéjpor: többféle márkájú mono ill. trio (Kryolan, Manhattan, She). Van matt és kicsit selymes fényű is. Ami a színeket illeti: kakaóbarna, törtfehér, bézs, arany, padlizsán, élénk zöld, sötétzöld, mustár sárga, sötét szürkésbarna, türkizkék, rózsaszín, mályva, lila, fekete.
  11. Folyékony tus: kis filchez hasonló ecsettel, fekete és sötétbarna színben (She).
  12. Szemceruza: fekete és barna van csak, másmilyet nem használok. Az egyik kicsavarós, ezt azért szeretem jobban, mert puhább, jobban fel tudom vinni, a többi szimpla (Avon, Oriflame, Aden).
  13. Rúzs: normál méretűt nem is igen használok, inkább csak mintadarabokat, nekem egy ilyen is irtó hosszú ideig elég (Avon)! :) Illetve van egy tégelyes, amit nagyon szeretek, kicsit irizáló, színátmenetes árnyalat, így sok mindenhez jó (Kryolan).
  14. Ajakápoló: leginkább rúzs (és szájfény) helyett is ezt használom, mert a rúzs csak puha, hidratált ajkakon mutat szépen, az enyém pedig sajnos sokszor kiszárad. :S A kedvencem egy Vichy ajakápoló, amely amellett, hogy szerintem jól ápol, még hosszantartó, egy kis rózsaszínes árnyalatot is ad a számnak. Amit pedig semmiképp sem lehet elfelejteni: a sokszor emlegetett, tubusos Carmex. Nagyon jó!!!
  15. Szempillaspirál: barna és fekete is van, a kedvencem a hullámos ívű kefével rendelkező típus (Avon, Daring curves). Feketét ritkábban használok, inkább a barnát szoktam feltenni, az szerintem ugyanolyan drámai tud lenni, de nem lesz tőle olyan "szúrós" a tekintet.
  16. Vattakorong: smink lemosásához nélkülözhetetlen (Balea).
  17. Olívaolaj: megdöbbentél? :) Elárulom, sminklemosáshoz használom! Jóval olcsóbb, mint a méregdrága sminklemosók és kifejezetten hatásos! Emellett ápolja is a bőrt, nem baj, ha nem mosod le teljesen az olajat az arcodról.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése