2012. szeptember 16.

SOS - Száraz bőr


Azt vettem észre, hogy pár napja durván kiszáradt a bőröm, hámlik és feszül.
Semmilyen testápolószer váltásról nem tudok beszámolni, egyedül annyi történt, hogy egyik edzés után a fitness teremben lévő Nivea tusfürdőt használtam (mert nem vittem magammal a saját szappanomat). Közvetlenül a zuhanyozás után iszonyatos módon száraz lett és lehámlott a bőröm. A karomon, a lábamon, hasamon, csípőmön, mindenhol. :(

Na sebaj, gondoltam, majd a szokásos Dove száraz bőrre való testápolóm és a fürdéshez mindig használt saját szappanom segít. Gyanítottam, hogy ha visszaáll a régi rend, minden helyrejön. Hát nem!

Ahogy bekenem testápolóval a bőröm, hirtelen még egész jó érzés, nem feszül, nem húzódik annyira, de nem sokkal később már ugyanúgy hámlik! Következő zuhanyozáskor pedig mikor törölközöm, olyan, mintha hámlana, de az az érzésem, ez nem az elhalt bőrréteg, hanem a testápoló maradéka.

Biztos ismeritek az érzést, mikor bekenitek magatokat valamivel, aztán később megdörzsölve a bőrt ez a cucc lejön. Mintha nem szívódott volna fel a bőr mélyebb rétegeibe. A felületéről meg könnyedén lejön. Tök fura! :(

Tegnap este próbálkoztam a natúr kókuszolajjal is testápoló helyett, de ma reggelre ilyen a lábszáram:


El vagyok kenődve, nem tudom, mi tévő legyek. Az utolsó esélyem a Sanatopic krém, amit ugye kézre használok, de kipróbálom most a lábszáramon ill. a teljes testemen is.

Nagyon zavaró ez a hámlás, mert bár már vége a rövidnadrágos, szoknyás időszaknak, akkor sem jó érzés így felöltözni. :( Ha leggingset vagy harisnyát veszek, akkor sem a legszebb a látvány, plusz rövid ujjúban a karom is hasonlóan fest. :S

Ötlet esetleg? Te mit próbálnál ki?

10 megjegyzés:

szia!
20 éve élek ilyen extra száraz bőrrel, szóval tudommiről beszelesz, idegtépőőőő:)
A problémádra a legjobb megoldás először is egy alapos bőrradírozás, ehhez semmi bolti cumót ne használj: csak oliovaolaj+ kristálycukor. Ez jól leszedi majd ezeket a kis hámló, elhalt bőrdarabkákat. Aztán jóó vastagon testápolózd be magad. Nekem ehhez ami legjobban bevált és bolti, az a baba kakóvajas testápolója. De ha tuti biztos megoldást akarsz, akkor agógyszertárban adnak neki ott kikevert, illatanyagmentes, extra zsíros testápolót.
Ezenkívül RENGETEG víz. :)És emikr ilyen száraz a bőröd került az alkoholt is és a kávét, minkettő vizet von el a szervezettől, plusz fürdésnél inkább csak gyorsan zuhanyozz, ne ülj bele a kádba.
Remélem segítettem.
Kitartás!

Manuéla, én is így élek, akárcsak Te, mindig is iszonyú száraz volt a bőröm, de mostanában viszonylag jól karban lehetett tartani. Most azonban ismét durván hámlik és nem tudom, miért.
Keveset iszom, ez biztos gond, de ebben nem történt változás. A bőrradír (az általad említett módszerrel) szintén oké, nem iszom semmilyen alkoholt, sem kávét, kádban fürdeni sohasem szoktam, csak gyors zuhany. Nem csak a bőröm miatt, hanem mert sajnálom is erre az időt. :)
A Baba testápolók nem váltak be, be sem szívódik a bőrömbe, igaz, ezt a kakaóvajasat még nem próbáltam. A Dove eddig messze a legjobb volt, de most ez is "lehámlik", "ledörzsölhető" a bőrömről.
Ezért vagyok most meglőve. Nem tudom, mi lehetett az oka, hogy most ilyen drasztikus lett a helyzet.
Ezt a gyógyszertári dolgot lehet, hogy ki fogom próbálni, régen használtam az arcomra is ilyen hidratáló krémet, az is jó volt, talán a testápoló is jó lenne... Egyelőre Sanatopic-ozom. Meglátjuk!

Szia! Az én bőröm is ilyen volt sajnos, egészen addig, amíg el nem kezdtem odafigyelni, hogy mennyit iszok. Most 2-2,5 litert iszok, régen volt, hogy egy litert sem ittam, úgyhogy én elősz9ör azt javaslom, hogy egy üveg ásványvizet mindenképp fogyassz el minden nap és egyél sok lédús gyümölcsöt mellé, és még úgy is be tudsz vinni egy csomó vizet, ha levest is eszel az ebédhez. Emellett a radírozás tényleg szükséges, én hetente egyszer szoktam. Az én bőrömnek egyébként mindegy, hogy mivel kenem, de leginkább a nívea intenzív kék flakonos testápolója és a vichy lipidiose testápolója vált be. A vichyt sajna már beszüntették, de jól betankoltam belőle :) Remélem sikerül hamar megszabadulnod a hámlástól, tudom mennyire idegesítő :( kitartás!

Nem semmi :/ szegénykém :/ sajnos én nem tudok tippet adni:/ !Remélem megoldódik! :(

A ttipp: börgyógyász!/mivel a tünet egyik pillanatról a másikra következett br.

Én is a bőrradirozásra szavazok mert valamilyen (talán zsiros) réteg miatt nem tudja felszivni a bőröd a hidratáló krémet. Az iváshoz egy jó kis tipp: mindig vigyed magaddal a másfél literes ásványvizes palackod és tedd le az orrod elé - igy képtelen vagy nem meginni, nálam ez igy vált be és napi rutinná. 3 hét elteltével megfigyeltem, hogy a korábbi napi fél liter folyadék után a megnöveld ivás hatására a kedélyállapotom javult és sokkal jobban éreztem magam!
+tipp: sima, természetes shea vajat kenni a bőrödre és megnézni, mit reagál rá?
Sok sikert és lélekben veled vagyok!
Pusza: Reni

Andycicc, sajnos én is nagyon keveset iszom, de ez mindig is így volt. Ebben nem történt változás, ezért nem tudtam mire vélni most ezt az állapotot. :S Igyekszem változtatni a vízivási szokásaimon, de iszonyú nehéz legyűrni, mert egyszerűen nem vagyok szomjas. :( A kék Nivea régen nekem is jó volt, de jó ideje a Dove-ot használok. Már amikor... (mostanában pl. kókuszolajat, de erről írtam korábban).



Névtelen, bőrgyógyász is látott már, igaz, nem most. Semmit se mondott, csak hogy igyak többet és kész. :S Szóval nincs semmi extra probléma, amit kezelni kelleni ez egyszerűen "csak" kellemetlen. :( Néha arra gondolok, milyen jó lenne, ha valami bajom lenne és annak lenne ez betudható, mert az legalább talán lehetne kezelni. :) Persze ez csak rossz vicc. :D

Reni, shea vajam sajnos nincs, csak kókuszolaj. Azt szépen felszívja, de pár óra múlva ugyanolyan a helyzet. :S
Azért a testradírt nem fogom elhagyni, ez biztos, ma is lesz! Köszi az együttérzést! :)

Megjegyzés küldése