2012. augusztus 4.

Vicces...


Pár napja egy olyan gyógyszertárban jártam, ahol volt egy automata mérleg, amely zsírszázalékot is számol.

Azonnal felpattantam rá (50 Ft-ot megér...) és megméreckedtem. Később jutott csak eszembe, hogy kár volt, mivel magassarkú szandálban voltam, így a magasságom nem reális (ezzel együtt a BMI-m sem). No sebaj, a zsírszázalékra voltam kíváncsi! Azt a készülék ugyanis ún. impedancia alapján számítja.

Mondanom se kell, "kissé"meglepődtem, mikor az alábbi adatokat:


A testzsír indexem 7,1 % lenne????? :O Akkor nagyjából már meghaltam volna! :DDD Nem is értem a dolgot, mértem már korábban ilyet és az teljesen reális képet mutatott, most meg ez... No mindegy, jót nevettem rajta! :DDD

Csak érdekességképpen: a különböző zsírszázalék értékek nőknél képekben... :)

Azért az is elgondoltató, hogy a BMI alapján 57 és 71 kiló között lenne az ideális súlyom (igaz, a magassarkúm csalt, de azért nem olyan sokat)! Ez azért nagyon durván lenne sok, mivel most se vagyok gebe! Egy testépítő ismerősöm is jót mulatott, mikor a kb. 175 centis magasságához és több, mint 100 kilójához azt hozta ki a gép, hogy sürgősen fogynia kell a testtömeg index alapján. Közben kockás a hasa és csupa izom az egész teste! :))) Nem véletlenül mondom, hogy ez a BMI nagyjából nem ér semmit.

A képlete: BMI = testsúly (kg-ban) / méterben mért magasság négyzete. Ha nem akarsz számolgatni, itt egy BMI kalkulátor.

Mennyi jött ki?

4 megjegyzés:

Azért a BMI-nél figyelembe kell venni h. kb. 20 éves kor alatt nem alkalmazható. Egy 8cm-es cipőtalp már eltolja az értékeket pl. Profik mérésnél figyelembe veszik az életkort mindig... nyilván máshogy mutat és oszlik el a súly egy 55 kilós 25 éves nőn meg egy 48 éves anyukán... . BMI alapkiindulópont, a gép nem látja h. pl. a tökéletesnek vélt súlynál a hölgynek A kosaras melltartója van és hozzá L-es bugyit hord mert seggre hízik... . Egy testépítőnél is ez a helyzet, az izom nehezebb, mint a zsír... nem nekik ideális ez a számolási mód. Van fent a neten kalkulátor ami az életkort is nézi, az már egy fokkal pontosabb.

Névtelen, igen, én is azt hiszem, hogy a BMI alapvetően nem igazán informatív, persze valami mérhető dolog mégis csak kell, amihez lehet viszonyítani...

Én a tükrömnek hiszek, meg van önkritikám... ez nekem elég, a BMI szerint sovány vagyok, ez tényleg így van (próbálok hízni, erősíteni).
Szerintem az önkritika hiányzik sok embernél, pl. ahol erős a túlsúly, de a lány csak úgy sugárzik az elégedettségtől (most még) meg a boltokat hibáztatja h. alig talál magára ruhát, ahelyett h. szembenézne azzal a ténnyel h. nagyon kilóg a "sorból" és vagy ő fogy le vagy élete végéig lesheti az XXL-XXXL-les ruhákat.
Egy ilyen kalkulátor azért kell... na nem a testépítőknek. :-)

Megjegyzés küldése