2013. január 12.

Napbarnította télen is?


A bőszínem lassan kezd olyanná válni, mint a jó öreg Twilight vámpíroké vagy még inkább Shreké...
Alapvetően mindig könnyen barnultam, kiskoromtól kezdve minden nyáron csokibarnán szaladgáltam a Balaton partján. Ritkán égtem le, pedig akkoriban még nem óvták a gyerekek érzékeny bőrét. Később aztán volt egy időszak, amikor "munkahelyi" ártalomként csináltam egy-egy szolárium "kúrát". Hamar szép színem lett, de nem vittem túlzásba. Többnyire még egy bérletet sem használtam végig. Ez persze mind a bőröm UV védelme, mind pedig a pénztárcám szempontjából nagyon hasznos volt. :) Aztán évekig semmi. Nem hiányzott a dolog egyáltalán. Már nem volt lehetőségem nyaranta kint ücsörögni a kertben vagy heteken át nyaralni valahol, vízparton, így egy ideje már nyáron sem vagyok barna. Érdekes, de azóta nem is barnulok annyira könnyen, mint régebben. Most pedig ismét úgy érzem, hogy jó lenne egy picike szín.
Tehát végül is ma elballagtam egy csokicsöves szoláriumba és vettem egy 30 perces bérletet. Elsőre 6 percre mentem be barnulni, azt mondta a szolis lány is, hogy kezdőként az elég is lesz. (Egy kis segítség: találsz hasonló géppel felszerelt szalont: itt találsz hasonló géppel felszerelt stúdiókat)

Mivel tudom, hogy az UV milyen veszélyeket tartogat, főleg ilyen intenzíven, ezért igyekszem betartani bizonyos szabályokat és ésszel szoláriumozni!

Hogyan szolizz okosan?

  1. Ha kifejezetten fehér a bőröd, napon sem tudsz lebarnulni vagy igen, de csak miután leégtél, a szoláriumtól se várj csodát. Ez nem a te műfajod lesz...
  2. Ha sok az anyajegyed, akkor sem ajánlott igazán a szolárium használata, próbálj ki esetleg valamilyen önbarnítót vagy barnítós testápolót. (Persze, hogy ez mennyire egészséges, azt sem tudni pontosan...)
  3. Szoláriumozás előtt távolítsd el a sminket és ne használj parfümöt illetve hagyományos testápolókat. Lehet, hogy a fény hatására irritációt okozhatnak. A legtöbb (jobb) helyen van sminklemosáshoz szer és vattapamacs.
  4. Ha van olyan anyajegyed, amit külön szeretnél védeni, kend be előre magas faktorszámú napvédővel, bár én ehelyett inkább le fogom ragasztani. :) Sebtapaszból vágok előre kis köröket és ahova kell, oda felteszem, mielőtt bemegyek a gépbe. Bár szerencsére nekem csak 1-2 "nagyobb" anyajegyem van.
  5. Ügyelj a higiéniára! Ha fekvő gépbe mész, győződj meg róla, hogy a gépet közvetlenül előtted fertőtlenítették (esetleg a takarítást végezd el saját magad, hogy biztos lehess a dolgodban), hiszen ki tudja, ki használta korábban... Álló gép esetén én többnyire egy egyszer használatos papírtörlő lapra állok rá mezítláb. Máshol pedig gyakorlatilag nem érintkezem az eszközzel. :)
  6. Minden alkalommal óvd a szemed, tartsd csukva, míg barnulsz és használj védőszemüveget.
  7. Ha hetek óta nem napoztál, szoláriumoztál, mindenképp kezdd a legkevesebb időintervallummal. Ez géptípustól is függ, de én úgy olvastam, az újabb, ún. csokicsöves gépek esetén ez 6 perc (2 zseton).
  8. Ha végeztél, igyál folyadékot és lehetőség szerint hidratáld, nyugtasd a bőrt is valamilyen speciális készítménnyel.
  9. Fokozatosan érd el a kívánt eredményt! Igen, lehetne barnulni gyorsan is, akár napok alatt, de ez kifejezetten nagy terhelést jelent a bőr számára. 3 napnál gyakrabban ne menj barnulni! Ezt akkor is tartsd be, ha hétvégén buli lesz és szép színben szeretnél pompázni. :) Ha fontos eseményre vagy hivatalos, táblázd be előre magadnak és ehhez igazítsd a szoliba járás beosztását. Első a biztonság!
  10. Ha kihagysz egy előre tervezett alkalmat, ne akard behozni a következő alkalommal! Mondjuk 6 perc helyett ne menj be 12-re! A fő elv: "többször kevesebbet".
  11.  Használhatsz kifejezetten szolihoz készült krémeket is, hogy egyenletesebb, tartósabb barnulást érhess el (legalábbis a krémek ígérete szerint...), de a legfontosabb a hidratálás. Főleg a szolizás utáni időszakban.
  12. Ha elérted a kívánt színt, elegendő kb. heti 1 alkalom is, hogy megtarts a megszerzett barnaságot, de akkor is rövid időt tölts a gépben! 
  13. Ne vidd túlzásba! Amellett, hogy egészségtelen, még drága is sokat szolizni, plusz a túlpirított bőr kifejezetten ronda. :)
  14. Rendszeresen nézesd meg anyajegyeidet bőrgyógyász szakemberrel!
Azt gondolom, sok minden veszélyes lehet az egészségünkre és amit lehet, célszerű is elkerülni. Azt hiszem, a fenti szabályok szerinti szolizás sokkal kevésbé káros, mint ha valaki anélkül kezd bele, hogy azt sem tudja, mire kell(ene) odafigyelnie!


Mi a véleményed? Szerinted mennyire veszélyes így barnulni télen?

6 megjegyzés:

Én is szeretnék egy kis színt, de nem idegesít a fehérségem annyira, hogy bemásszak a szoliba vagy magamra kenjem az önbarnítót (pedig van lol). Itt amúgy is minden holland ugyanolyan vámpírszínű, mint én, így nem tűnök ki :D

Viki, eddig engem sem zavart a színem, de most valahogy rám tört, hogy szeretnék a frissen meszelt mentőautónál egy picit egészségesebb árnyalatot. :)

Most nem szolizhatok,mert nemrég tetoválták a hátam,aztán meg megyek javíttatni,mert néhány helyen kijött a festék. Én az egészséges barnulás híve vagyok, hetente 2hetente módjával,miért ne?

LittleMucli, remélem, minden rendben lesz a hátadon a mintával! A napozás meg ráér. Nálam is ráérne, csak most rámjött az ötperc! :)

Én pár hete kezdtem el járni szolizni (előtte sosem voltam), és olyan jó érzés látni, hogy már nem vagyok hulla fehér ! :) Előre látom, hogy nyárig tutira "függőség" lesz nálam :D!

Thündérke, olvastam, hogy Te is jársz! :) Kíváncsi leszek a szolikrém tesztedre is! Azért légy óvatos és tényleg ne vidd túlzásba a barnulást!
Update: sikerült egy olyan szépségszalonba vennem szolibérletet, ahol csak akkor vannak nyitva, ha épp van ott valaki. :O Pedig a neten is és az ajtón is ki van írva a nyitva tartásuk. Már 2x jártam úgy, hogy szolizni mentem volna, de nem jutottam be... Ez azért tök gáz! :( Betartom a "3 napon belül nem szolizunk 2x" elvet, de így még a havi 2 se nagyon lesz meg... :(

Megjegyzés küldése