2013. január 5.

Kakaós narancsos muffin


Reggelire készítettem... Azt hiszem, elronthatatlan.
Sima kakaós változatban szoktam sütni, de ma reggel eszembe jutott, hogy van még egy kis maradék kandírozott narancshéj a kamrában, így azt is tettem bele.

Recept

10 dkg puha margarin
10 dkg cukor (ha édesebbet szeretnénk, lehet 12-15 dkg is)
1 tojás
kb. 1,5-2 dl tej
1 tk vanília aroma
18 dkg liszt
3 dkg keserű kakaópor
1 ek sütőpor
1/4 tk szódabikarbóna
csipet só
kandírozott narancshéj (ízlés szerint)

A sütőt előmelegítem, mert a tésztát összeállítani pár perc, addig a sütő be is melegszik.
A margarint kiveszem a hűtőből és egész rövid időre beteszem a mikróba, hogy ne legyen jéghideg. Ha már puha, hozzáadom a cukrot és kézi mixerrel kikeverem. Ehhez jön a tojás és a vanília is, majd hozzáadom az összes többi száraz hozzávalót és annyi tejjel keverem el, hogy viszonylag sűrű tésztát kapjak.
Egy evőkanállal a muffintepsi mélyedéseibe adagolom a masszát, egy lyukba kb. egy nagy kanál tészta kerül. Én szilikon formát használok, ha teflonos tepsid van, abba a biztonság kedvéért tegyél papír kapszlit!
A muffinokat betolom a sütőbe és kb. 15 perc alatt megsütöm (elektromos sütőben alul-felül sütésen, sima sütőben közepes lángon, középső rácson).
Aki édesebben szereti, tegyen bele több cukrot, vagy szórja meg alaposan a kész muffinokat porcukorral!

3 megjegyzés:

Nyami :) Imádom a muffint! :)

Hú, ehhez mindenem van most itthon, szerintem meg is sütöm, úgyis vágytam valami sütire :-) Köszi az ötletet.

Bogi, örülök, hogy sikerült ötletet adni! Gyorsan elkészül és szerintem fincsi, remélem, ízleni fog Neked is! :)

Megjegyzés küldése