2013. február 15.

Brownie 5 perc alatt?


Szeretitek a finom klasszikus csokis, belül kissé puha brownie-t? Egyáltalán van olyan, aki nem szereti? :)
Régebben már készítettem "igazit", csokival, meg minden, de érdekes módon az valahogy nem annyira ízlett. :(

Ma megláttam egy receptet és azonnal meg is csináltam. Nem került túl sok időmbe és energiámba, ez ugyanis kb. 5 perc alatt elkészül - méghozzá a mikróban!!! :)

Hamis brownie mikróban

Hozzávalók kb. 4 adaghoz:
2 tojás
8 ek kristálycukor (szerintem lehet kevesebb is...)
6 ek olaj
6 ek tej
8 ek liszt
4 ek keserű kakaópor

Egy keverőtálba felütöttem a tojásokat és a cukorral kikevertem őket. Hozzáadtam az olajat és a tejet, majd ismét elkevertem az egészet. Ebbe a masszába jöhetett a liszt és a kakaó, majd egy csipet só (hiszen minden édességbe kell egy pici só, hogy kihozza az ízeket). A tésztát egy kör alakú jénaiba öntöttem, majd betettem a mikróba, a legmagasabb fokozatra (a mikróm elvileg 200 W-os). Összesen kb. 5-6 percig sütöttem, de érdemes szerintem 2-3 percenként ránézni, hogyan áll, hogy ne száradjon ki, de ne is maradjon teljesen folyós a belseje. A végén tűpróbát végeztem (értsd: a közepébe szúrtam egy fogpiszkálót és mikor kihúztam, nem volt ráragadva nyersnek tűnő tészta).

Féltem, hogy nem lehet majd kiszedni a jénaiból, de a kész sütit szerintem egyben is ki tudtam volna szedni, a széle ugyanis kissé elvált a jénai falától. Még melegen felszeleteltem, szépen vágható.



Én most egy kicsit folyósabb állagú, házi meggylekvárral kóstoltam. Hmm.... Finom! :) Legközelebb az első képen látható karamell szósszal is megkóstolnám! Ehhez karamellszósz receptet itt találhatsz (még nem próbáltam, de ami késik, nem múlik).

Kipróbáltad? Hogy ízlik? :)

10 megjegyzés:

Hú, összefutott a nyál a számban
Azt hiszem holnap reggel kipróbálom :-)

PAncsi, remélem, ízleni fog! :) Szerintem jó lehet hozzá különben a narancs-, az áfonya- vagy szamócalekvár is. De ha csak barack van otthon, az is "elmegy". :)

Nagyon szeretem a browniet, már van egy tuti receptem, de azért kipróbálom majd a tiédet is :)

Gabica és Zsuzsa: Remélem, ízleni fog, nekem nagyon bejött. Nem csak azért, mert irtó gyors, hanem mert (főleg ehhez képest) fincsi is! :)

Elkészítettem és tényleg nagyon finom :) bár én még feldobtam egy kis étcsokival ;)

Örülök, hogy ízlett! A plusz étcsoki nem is rossz ötlet! :)

Ahh, ezt nekem is ki kell próbálnom :-)

nagyon finomnak tűnik, szerintem hétvégén ki is próbálom! : )

Mekkora jénaiba csináltad?

19 cm átmérőjű, kör alakú jénaiban készítettem.

Megjegyzés küldése